Ga naar inhoud

nieuw computer


Aanbevolen berichten

hallo ik wil een nieuw computer aanschaffen maar ik begrijp iets niet de computer die ik nu heb is een pentium 4 van 2ghz maar nou zie een labtob die ik wil kopen met de proseccor Intel® Core™ 2 Duo T5500 van [b:51a6cf5931]1.66ghz[/b:51a6cf5931] is dit nou een verbetering of niet want als ik een nieuwe haal dan wil ik wel eentje die stukken beter en sneller is dan die ik nu heb ik weet dat een core duo op een andere manier werkt maar hoeveel beter is het vergeleken met de computer die ik nu heb
Link naar reactie
www.tomshardware.com biedt een overzicht van vele processoren gerangschikt naar prestatie. Kijk daar eens. Voor het bepalen van de processor prestatie zijn een aantal zogenaamde benchmarks ontwikkeld. Als je gebruik maakt van Google of een andere zoekmachine, kun je waarschijnlijk wel benchmark resultaten vinden van de twee processoren die je wilt vergelijken.
Link naar reactie
Core 2 Duo heeft dus twee kernen, de P4 maar één. Daarnaast is het een nieuwe architectuur dat veel beter en efficienter is. 't is zeker sneller dan de P4. Vergelijk hem maar in de CPU charts met een Pentium E2140 of 2160, zoals je ziet in de benchmark is die processor al stukken sneller dan een P4 op 3.8ghz. http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=912&model2=884&chart=418
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...