Ga naar inhoud

Intel® Core™2 Duo.

Aanbevolen berichten

de kloksnelheden van cores moet je niet zomaar optellen... zo werkt dat niet. Ten eerste is een core 2 duo een compleet andere processor dan die P4 3ghz. Ook al heb jij maar een 2,66ghz, dan nog is ie sneller dan die 3ghz P4. De meeste spellen ondersteunen maar 1 core. Dus het is niet zo dat je altijd gebruik maakt van beide cores.
Link naar reactie
[quote:07d1f6b283="MirageH1992"]Ja maar je kunt de computer wel het spel laten draaien met beide cores.[/quote:07d1f6b283] Hoe bedoel je dit? Als een applicatie dusdanig geprogrammeerd is waardoor hij maar 1 core kan aanspreken, dan staat je 2e core bij wijze van als idle... (tenzij je nog andere dingen op de achtergrond aan het doen bent.. bv een film comprimeren ofzo)
Link naar reactie
[quote:caa0afcd1d="D'acide"][quote:caa0afcd1d="MirageH1992"]Ja maar je kunt de computer wel het spel laten draaien met beide cores.[/quote:caa0afcd1d] Hoe bedoel je dit? Als een applicatie dusdanig geprogrammeerd is waardoor hij maar 1 core kan aanspreken, dan staat je 2e core bij wijze van als idle... (tenzij je nog andere dingen op de achtergrond aan het doen bent.. bv een film comprimeren ofzo)[/quote:caa0afcd1d] Ja maar als je een game draait die maar op 1 core draait en bv een 3 Ghz nodig heeft dan presteerd een C2D van 1.86 Ghz (E6300) nog steeds beter dan een pentium 4 op 3.4 Ghz
Link naar reactie
Een opteron en Core 2 Duo zou appels met peren vergelijken zijn, maar Pentium 4 en Core 2 Duo zijn beide desktop processoren, de tweede met een nieuwe architectuur, waarvan de benchmark te vergelijken is: http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=873&model2=901&chart=419 Een Pentium 4 op 3.7ghz is nog niet eens half zo snel als een Core 2 Duo op 2.66ghz. 1100 vs 2300 punten. Zelfde beeld bij alle andere no grafische applicaties.
Link naar reactie
[quote:490381349e="Species8472"]Een opteron en Core 2 Duo zou appels met peren vergelijken zijn, maar Pentium 4 en Core 2 Duo zijn beide desktop processoren, de tweede met een nieuwe architectuur, waarvan de benchmark te vergelijken is:[/quote:490381349e] Als twee processors een verschillende architectuur hebben kun je de kloksnelheid van beide niet met elkaar vergelijken. De prestaties natuurlijk wel. Maar ondanks jullie fruitverkoop zijn we het daarover volgens mij al allemaal met elkaar eens.
Link naar reactie
[quote:0891cdb13c="egslim"][quote:0891cdb13c="Species8472"]Een opteron en Core 2 Duo zou appels met peren vergelijken zijn, maar Pentium 4 en Core 2 Duo zijn beide desktop processoren, de tweede met een nieuwe architectuur, waarvan de benchmark te vergelijken is:[/quote:0891cdb13c] Als twee processors een verschillende architectuur hebben kun je de kloksnelheid van beide niet met elkaar vergelijken. De prestaties natuurlijk wel. Maar ondanks jullie fruitverkoop zijn we het daarover volgens mij al allemaal met elkaar eens.[/quote:0891cdb13c] Precies wat ik bedoel. Iemand een appel ? :wink:
Link naar reactie
[quote:8137bca70b="Aero"]Hai, ik ben nogal een leek in PCgebied. Betekend Intel® Core™2 Duo dat de Ghz van een PC verdubbeld worden? ik heb zelf 2.66Ghz met Intel® Core™2 Duo. Is dat dus 5,.. Ghz?[/quote:8137bca70b] Hier is nog een mooi recent overzicht van de presaties van verschillende processoren in de game Prey. Kun je een beetje het effect zien: http://www.tomshardware.co.uk/cpu-charts-2007,review-2351-14.html
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...