Ga naar inhoud

Vraagje over (mogelijk toekomstige) upgrade

Aanbevolen berichten

Mijn mobo is van het type: Asus P5GDC Deluxe, en er zit nu een Intel Pentium 4 "Prescott" 630 @3,0GHz op. Ik heb altijd gedacht dat mijn mobo niet meer ondersteunde dan P4, maar nu was ik op de ASUS site aan het surfen, en toen kwam ik er achter dat hij ook nog Dual cores ondersteund met de nieuwste BIOS upgrade! Nou heb ik een vraag, hij ondersteund alleen Celleron DC's en ik heb vanuit de internetgemeenschap altijd begrepen dat Cellerons altijd veel te sloom voor hun geld zijn, nou is de snelste processor (dual core) die ik op de site zie staat, deze: Celeron D 355 (3.33 GHz, 533 FSB, L2:256KB, revG1, LGA775) ,, zou het lonen om mijn P4 om te wisselen voor deze processor? Bedankt voor de reactie! Oja, Als jullie misschien een betere CPU op de ASUS site zien, hier is de pagina: [url]http://support.asus.com/cpusupport/cpu_support_right_master.aspx?type=1&name=P5GDC%20Deluxe&SLanguage=en-us&cache=1[/url]
Link naar reactie
[quote:2066406e6e="jean willem"]Een dual core van Intel heet Pentium D en Core 2 Duo. Een celeron is (nog) niet in dualcore verkrijgbaar :wink:. Het is een misleidende naam[/quote:2066406e6e] Okee... een wijze opmerking van je! Maar welke van deze twee is eigenlijk het snelst? P4-672 (3.8 GHz, 800 FSB, L2:2MB, revR0) of de P4-3.40 GHz Extreme Ed. (800 FSB, HT, revM0, LGA775),, want EXTREME, klinkt wel sneller! :P
Link naar reactie
Ik denk dat de eerste een nieuwere core heeft en efficienter is, mssn even snel als de extreme versie, maar feit blijft dat ze allemaal langzaam zijn. Er wordt dus geen dual core (Pentium D, Pentium Dual Core, Core 2 Duo) ondersteunt. Dat wordt dus helaas een nieuw moederbord kopen met een Pentium dual core of Core 2 duo, want de Pentium D is gewoon te oud en te inefficient, gebaseerd op Pentium 4 architectuur.
Link naar reactie
[quote:0ca1404498="MirageH1992"]Die pentium 4 672 is volgens mij wel redelijk snel alleen deze kost erg veel. Ik zou persoonlijk voor een wat grotere upgrade gaan: Nieuw moederbord + processor. Als je ons een budget geeft dan kunnen wij wel een goede upgradeset uitzoeken :wink:[/quote:0ca1404498] ach, het is nu nog niet echt nodig om te upgraden, heb toch net een nieuwe videokaart en meer geheugen gekocht, het was meer ff voor in de toekomst, of ik dan nog iets met die moederbordje zou kunnen, maar dat is dus niet zo :(
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...