anoniem Geplaatst: 5 september 2007 Delen Geplaatst: 5 september 2007 Wat zijn de juiste bios-instellingen om van de dvd-drive te booten? Momenteel krijg ik slechts de melding op het scherm dat er geen bootable device is gevonden. Ik kan ook niet meer in de bios met 'F2' komen. Ik heb de 'bios-configuration jumper' al in de 'uitwisstaand' gezet om de fabrieksdefaults te verkrijgen, maar ik zie geen verschil en krijg weer het 'no bootable device detected'. De service van intel is zeer slecht om van de gebruiksaanwijzing maar niet te spreken! :cry: Ik zie op internet dat zeer veel mensen hier problemen mee hebben... Intel laat echter niet van zich vernemen; hiermee maakt intel geen vrienden! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2007 Je weet zeker dat je erin komt door de toets F2? Probeer anders eens het Bootmenu. Vaak met de toetsen F8 of F11 te bereiken. Anders probeer DEL eens als BIOS toets. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2007 'No bootable device--insert boot disk and press any key' Het systeem 'ziet' geen dvd-drive. Iets dat ik ook niet begrijp is dat mijn poging om via een usb-external drive 'Freecom' een os te installeren ook niet werkt. 'CD/DVD-ROM Drive Order': - <HL-DT-ST DVDRAM> - <FREECOM_DVD+/-R> Indien ik in de bios-setting kies voor 'freecom' en deze setting save; blijkt bij mijn terugkeer in de bios dat mijn 'freecom-keuze' teniet is gedaan en de bios weer telkens naar 'HL-DT-ST DVDRAM' springt! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.