anoniem Geplaatst: 3 september 2007 Delen Geplaatst: 3 september 2007 hallo, Ik had hiervoor al een topic over een nieuwe laptop, maar mijn laatste vraagjes gingen een beetje off topic, daarom maak ik een nieuwe laatste topic voordat ik hem koop. Het gaat om de OEM inNote 154-x90 (1280*800) van [url]www.informatique.nl[/url] met Seagate 7200 rpm 8mb cache 160 GB harde schijf, 2*1gb pc5300 ram en Intel Turbo Memory. Gebruik voor studeren, gamen en al het andere. Prijs: 1134 euro Ten eerste: Het geheugen draait op 667 mhz terwijl de cpu op 800mhz. Eigenlijk is dit toch zonde? Aangezien de cpu zichzelf naar 667 mhz FSB zal verlagen. Maar informatique lijkt geen 800mhz geheugen erbij aan te bieden. Hoe ga/kan ik dit oplossen? Ten Tweede: De resolutie is een beetje afwijkend, aangezien 1650* standaard is, wat voor problemen zal ik kunnen verwachten? Persoonlijk lijkt 1650* me echt te klein voor een 15,1 inch scherm. Ten Derde: Ik ga er Vista opzetten en daar kan je toch alles op laten werken wat ook op xp zou werken? Je kan toch -geloof ik- zelfs aangeven met Vista dat een programma in xp sp2 modus zal draaien? Bedankt! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2007 Vraag 1 heb ik zelf al gevonden. Blijkt dat 800 mhz geheugen ook op 667 mhz zal werken (waarom nog niet echt duidelijk), dus dat 667mhz geheugen gewoon de beste keuze is. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 Wat bedoel je met dat de resolutie afwijkend is en standaard de resolutie 1650* is? Bij Informatique heb je drie soorten resoluties met de Innote 15,4 inch. 1280x800 jouw keus 1440x900 1680x1050 Dit zijn gewoon 3 verschillende resoluties, niets is aan te wijzen als standaard. http://nl.wikipedia.org/wiki/Standaard_voor_weergavemodus Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 Ik bedoel te zeggen dat 1280* minder ontsteund zal zijn. Verwacht ik dan. Ben trouwens nog steeds zwaar in dubio over vista of xp. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2007 [quote:8b07525d51="StevenBrouwer"]Ik bedoel te zeggen dat 1280* minder ontsteund zal zijn. Verwacht ik dan. Ben trouwens nog steeds zwaar in dubio over vista of xp.[/quote:8b07525d51] Nee hoor dat maakt niets uit. Resolutie zegt iets van hoeveel informatie je op je scherm krijgt in welke verhouding. Dit heeft niets met ondersteunen te maken. Wat wel uit kan maken is dat hoe hoger de resolutie de zwaarder de videokaart het kan krijgen in 3D games. De resolutie is bovendien vast (op LCD/TFT schermen). Je kan de resolutie wel aanpassen maar dat komt niet ten goede van de beeldkwaliteit. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.