Ga naar inhoud

geheugenlimiet Vista

Aanbevolen berichten

[quote:5e7253189e="MirageH1992"]Hallo, ik heb Windows Vista 32 Bits nu wil ik graag weten hoeveel geheugen ik hier maximaal in kan stoppen. Mijn moederbord heeft nog 2 slots over. Ik heb momenteel 2x1GB Kingston DDR2 667Mhz en ik wil er graag nog 2 bij in zetten.[/quote:5e7253189e] Wat ik zo kan vinden is dat het maximaal 4gb ondersteund. (Op sommige sites staat dat het maar 3 van de 4gb gebruikt)
Link naar reactie
euh, nog even een leek vraagje: het heeft toch helemal niks te maken met welke windows je hebt, om te zorgen of er 3 of 4 gb in past? dat heeft toch alleen met je mobo en alles te maken, maar toch niet met vista? Als dat wel het geval is, en ik wil vista kopen, moet ik wel even kijken wat voor versie het is :wink:
Link naar reactie
aha. En dan is een 64bit vista zeker wel duurder dan een 32bit vista? Is dit ook met xp het geval? En waar zie je hoeveel bit je processor is? edit: off-topic vraagje: is er miss een site waar je kan zien wat voor spec's je pc heeft? Ik weet bijvoorbeeld niet wat voor mobo ik heb, en ik zou niet weten waar ik dat zou moeten zien :oops:
Link naar reactie
[quote:6a476cfc00="kappy"]aha. En dan is een 64bit vista zeker wel duurder dan een 32bit vista? Is dit ook met xp het geval? En waar zie je hoeveel bit je processor is? edit: off-topic vraagje: is er miss een site waar je kan zien wat voor spec's je pc heeft? Ik weet bijvoorbeeld niet wat voor mobo ik heb, en ik zou niet weten waar ik dat zou moeten zien :oops:[/quote:6a476cfc00] Geen site, maar er is wel een gratis programma: Download [url=http://www.majorgeeks.com/download4181.html]Everest[/url], installeer het en je kunt je pc-configuratie zien, als je het niet begrijpt kun je ook via Rapport --> Rapport Asissten een rapport maken en dat hier op de site posten met je vraag.
Link naar reactie
ok, maar everest zegt dat mijn geheugenbus-type op het moederboard DDR SDRAM is, terwijl ik er toch echt dacht dat er DDR2 geheugen in zat. En er staat dat de de moederboard naam dell dimension 3000 is, maar dat is mijn gehele pc naam :-? Maar ik heb 2 keer 512 mb geheugen maar bij de 1 staat: DIMM1: en dan het geheugen En bij de ander staat: DIMM3: en dan het geheugen maken die verschillen van de dimm's (zou niet eens weten wat het zijn) uit? Want ik krijg nadat ik het geheugen erbij geplaatst heb nogal vaak een geheugen foutmelding ofzo. Als ik dan de comp uitzet, komt er vlak voor het uitgaan bijv te staan: 'lees of schrijfbewerking 'written' is misluk', en dan nog allemaal vage cijfers ervoor en erachter.
Link naar reactie
[quote:725d804da2="kappy"]ok, maar everest zegt dat mijn geheugenbus-type op het moederboard DDR SDRAM is, terwijl ik er toch echt dacht dat er DDR2 geheugen in zat. En er staat dat de de moederboard naam dell dimension 3000 is, maar dat is mijn gehele pc naam :-? Maar ik heb 2 keer 512 mb geheugen maar bij de 1 staat: DIMM1: en dan het geheugen En bij de ander staat: DIMM3: en dan het geheugen maken die verschillen van de dimm's (zou niet eens weten wat het zijn) uit? Want ik krijg nadat ik het geheugen erbij geplaatst heb nogal vaak een geheugen foutmelding ofzo. Als ik dan de comp uitzet, komt er vlak voor het uitgaan bijv te staan: 'lees of schrijfbewerking 'written' is misluk', en dan nog allemaal vage cijfers ervoor en erachter.[/quote:725d804da2] Een dimm is niets meer dan het geheugenslot waar het geheugen in zit,, dan heb je waarschijnlijk 3 of 4 dimms,, oftewel 3 of 4 aansluitingen om geheugen in te stoppen, misschien ondersteund je moederbord ddr en ddr2 doet die van mij ook!
Link naar reactie
[quote:40f4c4b72c="kappy"]aha zo, maar ik heb net mijn kast opengemaakt, en ik heb toch echt maar 2 dimms in totaal. Volgens de Dell site heb ik ook maar 2 Dimms, en volgens de dell site kan ik in totaal maar 2 GB geheugen erin douwen, en volgens Everest is dat 4 GB :P[/quote:40f4c4b72c]Open even je eigen topic want inmiddels heb je het volledige topic gekaapt van iemand anders. Dat is niet echt de bedoeling.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Jewel dat wel maar eind oktober probeer ik een 8800GT te regelen en dan hoop ik dat ik genoeg geld over heb voor 1GB geheugen :lol: . Het geld groeit mij ook niet op de rug dus ik koop alles lokaal, want daar heb ik alles gekocht en krijg ik inruilkorting en soms ook nog wel wat extra korting erbij :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...