anoniem Geplaatst: 31 augustus 2007 Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 Hallo, ik ben net nieuw op dit forum maar ik had een vraag: ik wil graag nieuw geheugen in een oude computer zetten. Maakt het heel erg veel uit wat voor een soort en wat gebeurt er als ik toch een willekeurig geheugen erin zet. Gaat m'n moederbord dan kapot??? ik zou graag informatie willen hebben. En maakt heel veel uit wat voor een merk DDR2 ik doe?? of DDR1 (als dat bestaat :P) als het maar DDR2 is maakt ht niet uit wat voor een soort of het nou DDR PC3200 of DDR PC4200 is?? Bedankt :D Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 Weet je misschien wat voor soort geheugen of moederbord je nu hebt. Ik heb zelf Kingston en ben er tevreden over, maar je hebt ook OCZ en Geil enzo. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 kijk eerst maar eens of je DDR of DDR2 geheugen hebt . en wat de snelheid is Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 ja maar zou het kunnen. zou het uitmaken of het nou DDR PC3200 of DDR PC 4200 is?? gewoon in het algemeen?? zou het iets uitmaken?? tnx :D Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 ja je moet dezelfde soorten geheugen bij elkaar in drukken. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 volgens mij maakt dit niet zo veel uit hoor. je kan ook best ddr 80 miljoen doen (niet dat het bestaat), het gaat alleen op de snelheid van je langzaamste geheugen (dus een beetje geldverspilling). Het verschil tussen ddr en ddr2 is er trouwens wel, het is gewoon een heel ander gat dus ddr past niet in een ddr2 slot en andersom. Of heb ik het hier helemaal mis? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 [quote:755fcd1c4c="kingtim"] Het verschil tussen ddr en ddr2 is er trouwens wel, het is gewoon een heel ander gat dus ddr past niet in een ddr2 slot en andersom. Of heb ik het hier helemaal mis?[/quote:755fcd1c4c] Nee, DDR2 past niet in DDR1 slot en omgedraaid. DDR3 schijnt wel in DDR2 sloten te passen, maar dat is pas net op de markt en hier dus niet van toepassing. Als het een oude pc is is het waarschijnlijk DDR1 of SDRAM. Dit moet je even opzoeken met bijvoorbeeld CPU-Z (googlen) en dan hier vertellen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 beetje off-topic... maar ddr3 past gelukkig niet in ddr2... anders zouden wij straks verplicht zijn nóg langer met hetzelfde moederbord te doen... :-? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 ok bedankt voor de antwoorden :D dat wou ik ff weten Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.