Ga naar inhoud

amd upgraden of toch even wachten??

Aanbevolen berichten

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een nieuwe pc gekocht. Het was geen super computer maar ik kon er wel alles mee doen wat ik wou en spellen spelen ging ook perfect. Maar nu met spellen zoals Bioschock en Lost Planet, gooit mijn pc'tje toch echt de handoek in de ring. Tijd voor een upgrade dus..... Mijn pc ziet er als volgt uit: amd athlon 64 3200+ cpu met een ati radeon x800 gto videokaart een MSI K8N Neo4 FI moederbord met 1GB DDR1 ram geheugen en als voeding een Huntkey LW-6450H, 450 Watt (en nog de basis dingen zoals dvd speler/brander enzo). Aangezien ik niet te veel geld wil uitgeven (rond de 350 euro) zat ik zelf te denken aan de volgende dingen: CPU Athlon 64 X2 4400+ 65 Watt 2.30 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed XFX VGA Geforce 8600GTS 256 MB, PCI-e 16x en verder misschien 1 GB ram erbij, of kan ik dan bter 2gb ddr2 nemen? Nu is mijn vraag of dit zowiezo past op mijn moederbord en of het een zinvolle set is, dat ik niet over een paar maanden weer alles moet upgraden. Of kan ik misschien gewoon beter even helemaal niks doen en rond december kijken voor een Intel core 2 quad systeem? zijn die dingen eigenlijk wel een beetje goed? Naar mijn gevoel is core 2 duo net een beetje in en op de reclames beginnen ze nu al met core 2 quad te gooien... Het is een beetje lang verhaal geworden, maar ach hebben jullie ook weer wat lezen :wink: alvast bedankt voor de reacties
Link naar reactie
dat bord is 939 . de cpu die je wil kopen is am2 dus het past niet . en voor een am2 socket bord heb je ddr2 geheugen nodig . dit is nog wel een optie AMD Athlon 64 X2 4200+ Toledo (S939, 2x2.2GHz... 70 euro dual core AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2x2.... 75 euro dual core AMD Athlon 64 4000+ San Diego (S939, 2.4GHz, ... 55 euro single core
Link naar reactie
Die 8600GTS is weggegooid geld. Voor 350 euro kun je best een goede upgrade doen. Azerty is niet zo goedkoop met zijn 1950pro kaarten, dus kijk nog even bij een andere webshop. Ik zou het in deze richting zoeken. En je kunt het oude spul ook nog verkopen. 1177 Kingston KVR533D2N4K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x € 68,95 € 68,95 11494 MSI RX1950PRO-T2D256E, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 130,95 € 130,95 42653 MSI K9N NEO-F V2,Retail € 53,74 € 53,74 7866 AMD Athlon 64 X2, 5000+, Socket AM2, Boxed € 105,40 € 105,40 Totaal € 359,04
Link naar reactie
Dat idee van Gerben ziet er wel goed uit. Ik denk dat ik gewoon alle onderdelen bij Azerty bestel, daar heb ik tenminste goeie ervaring mee. Ik zag trouwens de Radeon X1950 Pro Ultimate van Sapphire die is iets duurder maar volgens mij wel een stuk stiller dan die van MSI, of valt het wel mee met het geluidsniveau van de MSI?
Link naar reactie
[quote:e4b88039ed="mister_black"]Dat idee van Gerben ziet er wel goed uit. Ik denk dat ik gewoon alle onderdelen bij Azerty bestel, daar heb ik tenminste goeie ervaring mee. Ik zag trouwens de Radeon X1950 Pro Ultimate van Sapphire die is iets duurder maar volgens mij wel een stuk stiller dan die van MSI, of valt het wel mee met het geluidsniveau van de MSI?[/quote:e4b88039ed] Ik heb de MSI, en het valt mij erg mee, alleen tijdens het opstarten hoor je hem even, maar voor de rest helemaal niet! :)
Link naar reactie
[quote:ccc63d21a9="citomaster"][quote:ccc63d21a9="mister_black"]Dat idee van Gerben ziet er wel goed uit. Ik denk dat ik gewoon alle onderdelen bij Azerty bestel, daar heb ik tenminste goeie ervaring mee. Ik zag trouwens de Radeon X1950 Pro Ultimate van Sapphire die is iets duurder maar volgens mij wel een stuk stiller dan die van MSI, of valt het wel mee met het geluidsniveau van de MSI?[/quote:ccc63d21a9] Ik heb de MSI, en het valt mij erg mee, alleen tijdens het opstarten hoor je hem even, maar voor de rest helemaal niet! :)[/quote:ccc63d21a9] Ik heb ook een x1950 pro van MSI, maar na 2 maanden kreeg ik er al problemen mee. De koeler is gaan ratelen. Waarschijnlijk iets in de lagers of wat dan ook. Echt heel stil vond ik de koeler ook niet om eerlijk te zijn.
Link naar reactie
[quote:b544102d45="gerben"]Anders koop je er een arctic accelero x2 koeler bij. Kost meen ik 10 euro bij azerty. Koelt goed en is erg stil. Ik meen trouwens dat er ook een bepaald merk er standaard al zo'n koeler op zet. Maar ik weet zo niet meer welke.[/quote:b544102d45]Dat is de MSI :lol: Als ik de productsurveys op Tweakers mag geloven tenminste :P [img:b544102d45]http://www.overclockers.ru/images/news/2006/10/24/msi_04.jpg[/img:b544102d45] @TS: Ik zou gaan voor het opzetje van Gerben. Wil je wat minder uitgeven dan kun je natuurlijk ook altijd nog even bij socket 939 blijven, voorlopig ook nog snel zat :)
Link naar reactie
[quote:9d0aa8806c="Ronald83"][quote:9d0aa8806c="citomaster"][quote:9d0aa8806c="mister_black"]Dat idee van Gerben ziet er wel goed uit. Ik denk dat ik gewoon alle onderdelen bij Azerty bestel, daar heb ik tenminste goeie ervaring mee. Ik zag trouwens de Radeon X1950 Pro Ultimate van Sapphire die is iets duurder maar volgens mij wel een stuk stiller dan die van MSI, of valt het wel mee met het geluidsniveau van de MSI?[/quote:9d0aa8806c] Ik heb de MSI, en het valt mij erg mee, alleen tijdens het opstarten hoor je hem even, maar voor de rest helemaal niet! :)[/quote:9d0aa8806c] Ik heb ook een x1950 pro van MSI, maar na 2 maanden kreeg ik er al problemen mee. De koeler is gaan ratelen. Waarschijnlijk iets in de lagers of wat dan ook. Echt heel stil vond ik de koeler ook niet om eerlijk te zijn.[/quote:9d0aa8806c] Dan heb ik er een andere ervaring mee dan jij, ik heb hem nou ook al ongeveer 2 maanden, en nog geen enkel probleem mee gehad. De drivers die op de cd meegeleverd worden zijn bagger, maar na een update loopt ie als een zonnetje!
Link naar reactie
[quote:a5d11ad236="mister_black"]Ik zat zelf ook al aan dat idee te denken. Op mijn x800 heb ik ook zelf een andere koeler gezet dus bij die x1950 moet het me ook wel lukken lijkt me. Maar waar komt dat gigantische prijsverschil vandaan die Peak versie is gewoon bijna 60 euro goekoper! :o[/quote:a5d11ad236] Ja, er zit een groot prijsverschil in, maar hij is (om het een beetje goed te maken 8) ) ook wel wat langzamer.
Link naar reactie
Ik had het kunnen weten, het was ook te mooi om waar te zijn :wink: Dan toch maar de MSI nemen en mocht hij toch te veel lawaai maken kan ik er altijd nog een arctic accelero x2 voor kopen. Dat is zelfs nog ietsjes goedkoper dan die van club3d HAH! en kom nou niet weer aan met, ja maar die van club 3d is snellerder want dan ga ik gillen :wink:
Link naar reactie
Gerben, heeft de CLUB3D die heb ik ook, niet een accelero cooler er op zitten hij lijkt er namelijk wel veel op :lol: [img:f762abf2a9]http://static.hardwareluxx.de:443/hardware/mweis/news/club3d/x1950/club3d_x1950pro.jpg[/img:f762abf2a9] Hij coolt de kaart goed en is ook nog is stil heb er nooit problemen mee :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...