Ga naar inhoud

939 nog houden of toch naar AM2/LGA775?

Aanbevolen berichten

Omdat in sommige games mijn huidige pc niet altijd even soepel meer werkt ben ik wat aan een kijken naar een leuke upgrade. Het gaat voornamelijk om een CPU, videokaart en geheugen upgrade. De videokaart ben ik inmiddels al uit; ik kan een HD2600pro voor €40,- krijgen. Voor mij voorlopig nog krachtig zat. Mijn huidige specs: AMD Opteron 144 Asus A8V-VM SE 1024MB PC3200 DDR GeForce 6600 256MB Enlight 350W (2x15A @ 12v-lijn) Nu heb ik de volgende mogelijkheden: - Optie 1: mijn huidige moederbord houden en voor €60,- een X2 4200 + 1x 1GB PC3200 DDR halen. Kosten: zo'n €100,-. - Optie 2: Nieuw AM2 mobo + X2 3800/4000 + 1x 1GB DDR2 halen. Kosten: zo'n €160,-. - Optie 3: Nieuw S775 mobo + C2D E2140 + 1x 1GB DDR2 halen. Kosten: zo'n €160,-. Ik heb op dit moment een budget van maar €100,-. Vandaar ook dat de suggestie waarin ik mijn huidige moederbord houdt bovenaan staat. Ook heb ik dan 2GB ipv 1GB aan geugen ivm de andere 2 suggesties. Iemand die mij een advies hierover zou willen/kunnen geven? Ik neig zelf naar de eerste suggestie ivm de kosten, alleen ben ik dan minder goed voorbereid op de toekomst... Bvd!
Link naar reactie
[quote:63282cbad6="MirageH1992"]Met mijn Dual core gaan de games zelfs te snel. Ik kan GTA Vice City niet meer spelen omdat hij dan dubbel zo snel gaat. Datzelfde probleem heb ik ook met GTA San Andreas en met de Demo van Carbon ook.[/quote:63282cbad6] da's vaag.. ik heb die games ook, maar doen het prima. ik draai core 2duo.
Link naar reactie
[quote:31b5d0e13c="gerben"]Er zijn nog maar heel erg weinig games, die van twee cores gebruik maken. De meeste doen maar één core. En mogelijk ga je er dan zelfs op achteruit met die X2 3800+.[/quote:31b5d0e13c]Hmm, lastig dit. Ik heb namelijk dezelfde vraag op GoT gesteld, en daar zeiden ze dat mijn CPU voor hedendaage games echt "hopeloos" verouderd is. Er was daar zelfs iemand die beweerde dat mijn Opteron in games minder presteerd dan een A64 3000+. Daar werd mij een dualcore aangeraden. Wat ik overigens ook nog zou kunnen doen is wachten op de nieuwe AMD CPU's die eraan zitten te komen. Zullen die veel beter presteren in vergelijking met de huidige X2's of kun je daar nog niks over zeggen op dit moment? Verder ben ik ook wel benieuwd naar de prijs, want ik kan en wil niet teveel uitgeven.
Link naar reactie
[quote:6a4b00ff96="Peiky"]Een am2 bodem leggen voor in de volgende generaties is niet verkeert, vooral als je bedenkt dat een budget X2 3600 cpu op dit moment naar de 3100Mhz is te brengen :lol: .Je ziet dat het wachten dan op een aandenderende quadcore gebeuren wat verblijdt..[/quote:6a4b00ff96]Hmm, dat is wel interessant :) Zijn alle X2 3600's zo goed over te clocken of moet je daar geluk mee hebben? Verder is het verschil tussen de 3600+ en de 4200+ hooguit €15,-, dus als de X2 4000+ ook goed te oc'en valt kan ik beter die nemen. (Ik heb al een X2 4000+ gezien voor €60,-)
Link naar reactie
Ik heb nooit gehoord dat je AMD CPU's goed over kan klokken, hoogstens 20%. Niemand weet de prestaties van de phenom core, tuurlijk is het beter dan de huidige architectuur, ik hoop ook voor AMD dat ze sneller dan de Core 2 Duo zijn. Binnenkort worden de server versies uitgebracht, dus dan kunnen we een voorproefje krijgen van de snelheid die ons te wachten staat. Verder loont het niet om naar een E2140 up te graden, dan is de 3600+ nog sneller.
Link naar reactie
[quote:39ff41423f="Peiky"]Een am2 bodem leggen voor in de volgende generaties is niet verkeert, vooral als je bedenkt dat een budget X2 3600 cpu op dit moment naar de 3100Mhz is te brengen :lol: .Je ziet dat het wachten dan op een aandenderende quadcore gebeuren wat verblijdt..[/quote:39ff41423f] Enige probleem is dat we straks AM2+ en AM3 krijgen, dus dan heb je alsnog weinig aan die AM2 bodem.
Link naar reactie
[quote:142cb483fe="ArneLH"]Hier staat een [url=http://www.bleedinedge.com/reviews/processor_reviews/opteron144/optvsx2_01.html]review[/url]. Nou moet er wel gezegd worden dat het hier gaat om een s939 X2 3800+. Als de prestaties van de s939 en AM2 cpu vergelijkbaar zijn dan is hij het geld absoluut niet waard lijkt mij.[/quote:142cb483fe]Zeer overtuigende review idd :) Dan valt een upgrade naar een ander mobo nu dus af, en kan ik beter even wachten op de Phenom. Ik wil eigenlijk een upgrade doen waarmee ik nog een jaartje vooruit kan zodat ik genoeg tijd heb om te gaan sparen voor een AMD Phenom/C2D mobo met quadcore processor, DDR2/DDR3 geheugen en een leuke DX10 videokaart. Rest mij dus nog een laatste vraag: Ik kan een S939 X2 4200+ voor €65,- nieuw krijgen. Heeft deze upgrade nog wat zin? Er komt dus ook een andere videokaart bij (hoogstwaarschijnlijk de HD2600pro uit de startpost) en waarschijnlijk nog een extra geheugenreepje van 1GB.
Link naar reactie
Ok, ik ben er nu bijna uit :) Er zijn nog twee mogelijkheden over, graag zou ik advies krijgen over wat in mijn geval een betere upgrade is: Alleen een X1950pro van €119,- of Een AMD Athlon X2 3800+ en een 8600GT, samen voor €140,- Ik ben absoluut geen die-hard gamer, maar ik zou wel graag mijn favoriete games als C&C3 in 1440x900 met alles op z'n hoogst willen spelen. Ik neig zelf naar de X1950pro, alleen wordt mijn Opteron 144 dan niet een ontzettende bottleneck? Ik kan me nog herinneren dat toendertijd bijvoorbeeld een X800XT PE pas echt 100% tot z'n recht kwam als je een A64 3400+ pf P4 3.6GHz had. Aangezien een X1950pro nog behoorlijk wat sneller is dan een X800XT PE vraag ik me dus toch af of het geen weggegooid geld is. De combinatie X1950pro en X2 3800+ zit te ver over mijn budget. €140,- is echt het maximale. Wat is dus in mijn geval aan te raden? Als ik hier antwoord op heb zal ik jullie niet meer lastigvallen met mijn "upgradeplannen" :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...