anoniem Geplaatst: 17 augustus 2007 Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Hallo, voor een klant moet ik een pc samenstellen van rond de €1000,00. Ik denk hier kan ik wel wat moois mee. Ben net wat gaan samenstellen @ sallandautomatisering.nl, hier heb ik hetvolgende samengesteld; [url=http://fileserver1.jpghosting.com/images/pc_johan_c3ef4c3518b53b687022841e2ec33b13.JPG][img:99caf81a5b]http://fileserver1.jpghosting.com/images/tn_pc_johan_c3ef4c3518b53b687022841e2ec33b13.JPG[/img:99caf81a5b][/url] Ik zou graag jullie commentaar en advies willen horen. [u:99caf81a5b]Waar moet de pc goed voor zijn?[/u:99caf81a5b] De klant heeft een bloemenwinkel, hiervoor heb ik een facturatie systeem gemaakt en binnenkort ook de website. Dus ik ga er vanuit dat hij de BTW terug vraagt. Hij zelf gebruikt de pc alleen voor internet bankieren, email, facturatie en internet. Zijn zoon wil hierop toch wat zwaardere spelen spelen en dus moet o.a. BF2 hier perfect op kunnen draaien. Ik hoorde laatst dat sun met een 8 core kwam. Zelf heb ik een Dual Core en voor €1000,00 dacht ik dat deze klant wel een Quad Core kan gebruiken. Hij wil ook in de toekomst op Windows Vista kunnen draaien (vandaar een Geforce 8 serie met DX10 dat op Windows Vista zit). Alvast bedankt. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Het plaatje werkt niet, dus valt er weinig te beoordelen. Ik zou je sowieso aanraden twee pc's te laten kopen. Als zoonlief aan het overklokken slaat, of allerlei troep downloadt, heb je vast snel de poppen aan het dansen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Werkt weer, excuses. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Volgens mij werk het nog steeds niet, of ben ik de enige die een dame in galajurk op de foto ziet. :-? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Werkt hier gewoon... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Als je de link aanklikt komt er wel wat, maar geen specs. Ik zie ook ene popup van drivercleaner (rottige spyware), dus ik zou het maar even ergens anders neerpoten. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Vreemd, nu gehost @ jpghosting.com. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Toen het bericht net gepost was werkte de afbeelding inderdaad wel, maar nu zie ik ook een dame in gala jurk. edit: inmiddels werkt het zie ik Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Nu moet hij werken hor.. :-? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Tenzij de beste man dagelijks video aan het renderen is, zou ik gewoon een dualcore nemen. En dan een van de nieuwe generatie, bijvoorbeeld E6750, met een bijpassend P35 bord, bijvoorbeeld van gigabyte. Ik blijf het kamikazewerk vinden, om te gaan gamen op een administratiebak. Verder is het op zich een heel aardige samenstelling voor een gamebak. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Ik sluit me bij Gerben aan wat betreft het doen van de administratie op een game-pc voor zoonlief. Mocht men dit echt graag willen, zou ik wel voor een goede backup mogelijkheid zorgen. Ik mis een windows-licentie, of heb je die al? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Hij heeft nu een dell pctje staan met een celeron D, hier zit een windows licentie bij. Dell pc gaat weg en licentie nemen we over op deze nieuwe pc. Maar ik zit erover na te denken als die klant ermee akkoord gaat om mijn pc aan hem te verkopen. Dan stop ik mijn onderdelen in de behuizing die ik hier had geselecteerd. Dan koop ik zelf een Quad Core, maar dan wil ik wel graag een prijsbepaling weten van de onderdelen die ik nu heb.. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Je hebt inderdaad 2 PC's nodig als je zware spellen wilt draaien. Meneer zal het maar moeten doen met een iets mindere PC, ik kan me heel goed voorstellen hoe ik daar vroeger over zou denken, maar dan weet je zeker dat er niets kan gebeuren. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2007 [quote:e1b599084a="Species8472"]Je hebt inderdaad 2 PC's nodig als je zware spellen wilt draaien. Meneer zal het maar moeten doen met een iets mindere PC, ik kan me heel goed voorstellen hoe ik daar vroeger over zou denken, maar dan weet je zeker dat er niets kan gebeuren.[/quote:e1b599084a] Ik snap je niet helemaal.. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2007 Is die Dell niet een beetje op te poetsen, om dan te gebruiken voor de administratie? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2007 [quote:1b7243fda6="gerben"]Is die Dell niet een beetje op te poetsen, om dan te gebruiken voor de administratie?[/quote:1b7243fda6] Wat ik heb gehoord is, stel een nieuwe pc samen voor €1000,00. Ik wil het legaal houden zei hij. Dit doe ik zo in zo, maar ik neem dan gewoon de licentie over van de Dell pc. Vervolgens bouw ik de pc en installeer ik deze en lever hem netjes af. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2007 Het is onveilig om een game pc voor een tiener en een bedrijfs pc voor de administratie te combineren in 1 machine. Deze man vertrouwt op jouw expertise, dus je hoort hem daar op te wijzen. Als hij dat advies afwijst is het zijn verantwoordelijkheid. Heb je overigens wel gecontroleerd of je de Dell licentie mag overzetten naar een andere pc? Dat je kunt activeren betekent niet automatische dat het ook legaal is. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2007 Maandag zal ik het er met hem over hebben wat hij precies wilt en hoe. Jullie horen nog, als ik advies nodig heb. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 Oke, ben ik weer en ik weet wat men wilt. Mijn pc die ik nu heb, de onderdelen daarvan gaan in een mooi strak kastje, dan bestel ik toetsenbord, muis en een monitor erbij. Totaal kom ik dan op rond de €1300,00 voor meneer. Dan heb ik hier een lege kast en dus ben ik nu op zoek naar goede onderdelen voor mijn nieuwe pc. Ben net bij salland wat aan het kijken geweest en kwam op het volgende; [url=http://fileserver1.jpghosting.com/images/nieuwe_pc_9670197d5530d1b3fb579a741e1af5c8.JPG][img:8a7057720d]http://fileserver1.jpghosting.com/images/tn_nieuwe_pc_9670197d5530d1b3fb579a741e1af5c8.JPG[/img:8a7057720d][/url] Alleen.. welke voeding moet hierbij? Ik zou graag een voeding van OCZ willen waarbij ik de kabels aan de voeding kan sluiten, net als deze die ik nu heb; OCZ Modstream 520 Watt. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het uitzoeken van een goede voeding. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 Alle Corsair voedingen zijn modular, verder zijn die modular dingen erg moeilijk te vinden. Op zich is die OCZ modstream goed genoeg voor dit systeem, koop er gewoon nog eentje als er zo tevreden over bent. Ik heb nog wat opmerkingen op je SS: Geheugen, is dat het goedkoopst? Goede keuze dan. Harde schijf, neem 2 harde schijven met 16mb cache, ik ben heel erg tevreden over Seagate 7200.10 250/320 16mb cache SATA. Neem een moederbord met P35 of 650i chipset. bv: Gigabyte P35(c)-DS3R, de c versie heeft ook DDR3 ondersteuning, of MSI P6N SLI FI/V2 DVD brander, neem er liever eentje met SATA interface. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.