anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 Naar aanleiding van het artikel overklokbare moederborden in de C!T van Juni 2007 ben ik van plan om mijn processor te laten overklokken. Ik had er alleen een paar vragen over: Is het mogelijk hoge overkloksnelheden te behalen met mijn moederbord (een Asus MX SE) in combinatie met een Athlon 64 X2 4000+ Processor? Heeft dit (veel) effect op de leeftijd van mijn processor/moederbord? Is dit mogelijk met een passief gekoelde processor? Is dit mogelijk met een voeding van 350 Watt? MVG Sjoerd v. Kooten Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 Of je hoge kloksnelheden kan halen hangt er net vanaf of je een goede batch processor hebt (grotendeels geluk dus). Het heeft wel effect op de levensduur van je processor, ipv 10 jaar zal hij dan maar 8 jaar meegaan ofzo, in elk geval niet echt iets om je zorgen over te maken omdat tegen de tijd dat hij kapot gaat je waarschijnlijk alweer een nieuwe pc hebt. Met een passief gekoelde processor denk ik niet dat je ver gaat overklokken, je zou even kunnen kijken wat voor temperatuur je processor nu is. Voeding van 350 watt lijkt me weinig, maar hangt er ook af van welk merk het is. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 Ben van plan de temperatuur te gaan meten en mijn voeding + behuizing(i.v.m. Goede luchtafvoer) is Een Enlight Atx tower 4102 350 watt PFC de behuizing is zeer groot en als ik mijn hand eropleg is het net alsof hij uitstaat (alleen wat lawaai van de videokaart). Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 gaat niet alleen om de kast maar vooral om hoe warm je processor wordt. Zal sowieso niet erg ver gaan met een passief gekoelde processor. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 Bedankt, zal vandaag of morgen een keer de processortemperatuur meten en dan posten. Edit: En als ik de kast openmaak en er een flinke ventilator voorzet? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 waarom zet je niet gewoon een speciale cpu koeler op je processor? ipv een tafelventilator voor een opengemaakte kast :P Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 wat heeft dat voor zin? wil je voortaan altijd met een ventilator en een open kast gaan zitten? lijkt me zeer onverstandig. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 Hoezo? Als uiterlijk je niet zoveel uitmaakt hoeft ie echt niet dicht te zijn hoor. Stofhappen doet ie zoiezo wel. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 Ik maakte maar een grapje :P Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 Voor de goede orde, je ondertitel mag maximaal 2 regels zijn. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 [quote:609019cdc8="Japie III"]Hoezo? Als uiterlijk je niet zoveel uitmaakt hoeft ie echt niet dicht te zijn hoor. Stofhappen doet ie zoiezo wel.[/quote:609019cdc8]Er zit nog wel een heel groot verschil tussen een dichte kast of een open kast :-? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 Wat voor verschillen? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 [quote:374f64b0b0="Vandread"]Voor de goede orde, je ondertitel mag maximaal 2 regels zijn.[/quote:374f64b0b0] Ik snap niet wat ik verkeerd doe... :oops: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 Ik deed het verkeerd :lol: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2007 Oke,oke :P Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.