Ga naar inhoud

Overklokken processor

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van het artikel overklokbare moederborden in de C!T van Juni 2007 ben ik van plan om mijn processor te laten overklokken. Ik had er alleen een paar vragen over: Is het mogelijk hoge overkloksnelheden te behalen met mijn moederbord (een Asus MX SE) in combinatie met een Athlon 64 X2 4000+ Processor? Heeft dit (veel) effect op de leeftijd van mijn processor/moederbord? Is dit mogelijk met een passief gekoelde processor? Is dit mogelijk met een voeding van 350 Watt? MVG Sjoerd v. Kooten
Link naar reactie
Of je hoge kloksnelheden kan halen hangt er net vanaf of je een goede batch processor hebt (grotendeels geluk dus). Het heeft wel effect op de levensduur van je processor, ipv 10 jaar zal hij dan maar 8 jaar meegaan ofzo, in elk geval niet echt iets om je zorgen over te maken omdat tegen de tijd dat hij kapot gaat je waarschijnlijk alweer een nieuwe pc hebt. Met een passief gekoelde processor denk ik niet dat je ver gaat overklokken, je zou even kunnen kijken wat voor temperatuur je processor nu is. Voeding van 350 watt lijkt me weinig, maar hangt er ook af van welk merk het is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...