anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Op mijn asus moederbord heb ik 2 aansluitmogelijkheden voor een hardeschijf SATA1 en SATA2. Van de SATA1 connector is op het moederbord een pennetje afgebroken, ik heb nu mijn harddisk aangesloten op de SATA2 aansluiting op het moederbord. Wanneer ik nu mijn pc wil opstarten, dan schakelt deze uit op het moment dat de harddisk wil gaan opstarten. Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen??? Aansluiten op de SATA1 is geen optie, of zijn er firma's die reparaties aan een moederbord kunnen uitvoeren??? Hellup... :oops: :oops: :oops: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Kijk eens hoe je bios is ingesteld, mogelijk heb je daar de bootvolgorde nog niet goed staan. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Hallo Gerben, Fijn dat je zo snel reageert, de kast ligt open vandaar... Ik heb geen kans om in de bios te kijken, de pc start nl. niet op. Ik heb een nieuwe ASUS systeemkast gekocht en mijn "oude"spulletjes terug gebouwd in deze kast. Tijdens het plaatsen van de HD SATA kabel is deze SATA1 connector op het moederbod 1 pennetje verloren (afgebroken). Ik heb t.o.v. de vorige configuratie alleen mij 3 1/2 floppy drive niet ingeboud. zou dat ook nog een oorzaak kunnen zijn??? Groet, Martien :roll: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Neu, niet waarschijnlijk, die floppy. Weet je zeker dat er niet meer beschadigd is, dan alleen dat pennetje? Wat gebeurt er als je helemaal geen schijf aansluit? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Wanneer ik de voeding van de HD heb afgekoppeld en vervolgens opstart dan blijft de situatie het zelfde. De extra koelfan slaat aan, de fan van de processor loopt en het voedingsledje op het moederbord gaat aan. Vervolgebs schakeld alles na ongeveer 5 seconden weer uit en blijft alleen het voedingsledje op het moederbord branden. Het maakt dus niets uit of de HD wel of niet is aangesloten. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Je hebt ook ATX stekker goed aangesloten, P4 stekker, VGA stekker? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Bedoelje met ATX stekker de 20 polige voedingsstekker? Wat bedoel je met P4 stekker, VGA stekker? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 De P4 stekker is een vierpolige stekker, die elders op het moederbord wordt aangesloten. Nieuwere videokaarten hebben vaak een eigen aansluiting op de voeding. Als die niet is aangesloten, starten diverse systemen ook niet op. Bios overigens al eens gereset (clear cmos jumper)? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Wat een avond... dacht dit "even" te doen... Ik heb bij de videokaart geen extra kabels gezien, deze heb ik terug ik het moederbord gestoken en de vergrendeling weer teruggeschoven. De Bios heb ik niet eerder gereset, zou ook niet weten hoe dit te doen? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 misschien een beetje laat , maar de batterij eruit halen van het moederbord eruit halen, even met een schroevendraaiertje tegen de aansluiting aan en de batterij er weer in. makkelijkste manier. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Bij de batterij zit een jumper, die je even van plaats moet verwisselen. Paar seconden laten zitten, en weer terugzetten. De stroom moet er helemaal af zijn, dus ook de stekker uit het stopcontact. [img:3d4e0d2cf9]http://img168.imageshack.us/img168/5692/cmosjumperzr4.gif[/img:3d4e0d2cf9] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Helaas, heb beide methoden geprobeert maar situatie blijft hetzelfde... Alles gaat even aan en na 5 seconden gaat alles weer uit, alleen het ledje op het moederbord blijft branden. Is er mogelijk nog een andere oorzaak denkbaar, ik heb alle stekkers nogmaals los gemaakt en weer vast. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 net wat gerben zegt . kijk wat voor aansluiting er op het bord zit . een modern bord heeft een 24 pins aansluiting plus een 4 pins atx aansluiting . Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Deze configuratie is inmiddels 5 jaar oud en heeft een 20 pins aansluiting op het moederbord zitten. Albatron PX865PE pro moederbord Groet, Martien :cry: :cry: :cry: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Kun je een andere voeding proberen? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Mijn moedebord: [/img]http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGhkZ5g/viewphoto/1 Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Ik zou de voeding uit de vorige kast kunnen proberen, die werkte prima. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 [quote="Martien40"]Deze configuratie is inmiddels 5 jaar oud en heeft een 20 pins aansluiting op het moederbord zitten. Albatron PX865PE pro moederbord Groet, Martien :cry: :cry: :cry:[/quote]moet je niet naar bed . eerst is het Op mijn asus moederbord heb ik 2 aansluitmogelijkheden voor een hardeschijf SATA1 en SATA2 een en nu opeens een Albatron PX865PE pro moederbord Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Foutje, ik heb een nieuwe asus kast gekocht maar heb daar mijn oude spullen ingebouwd. Correctie dus, ik heb geen asus moederbord. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2007 Ik heb inmiddels een andere voeding gebruikt, situatie blijft hetzelfde. Wat nu? wie weet er mogelijk nog wat? :o Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.