Ga naar inhoud

Harde schijf op SATA2 start niet op

Aanbevolen berichten

Op mijn asus moederbord heb ik 2 aansluitmogelijkheden voor een hardeschijf SATA1 en SATA2. Van de SATA1 connector is op het moederbord een pennetje afgebroken, ik heb nu mijn harddisk aangesloten op de SATA2 aansluiting op het moederbord. Wanneer ik nu mijn pc wil opstarten, dan schakelt deze uit op het moment dat de harddisk wil gaan opstarten. Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen??? Aansluiten op de SATA1 is geen optie, of zijn er firma's die reparaties aan een moederbord kunnen uitvoeren??? Hellup... :oops: :oops: :oops:
Link naar reactie
Hallo Gerben, Fijn dat je zo snel reageert, de kast ligt open vandaar... Ik heb geen kans om in de bios te kijken, de pc start nl. niet op. Ik heb een nieuwe ASUS systeemkast gekocht en mijn "oude"spulletjes terug gebouwd in deze kast. Tijdens het plaatsen van de HD SATA kabel is deze SATA1 connector op het moederbod 1 pennetje verloren (afgebroken). Ik heb t.o.v. de vorige configuratie alleen mij 3 1/2 floppy drive niet ingeboud. zou dat ook nog een oorzaak kunnen zijn??? Groet, Martien :roll:
Link naar reactie
Wanneer ik de voeding van de HD heb afgekoppeld en vervolgens opstart dan blijft de situatie het zelfde. De extra koelfan slaat aan, de fan van de processor loopt en het voedingsledje op het moederbord gaat aan. Vervolgebs schakeld alles na ongeveer 5 seconden weer uit en blijft alleen het voedingsledje op het moederbord branden. Het maakt dus niets uit of de HD wel of niet is aangesloten.
Link naar reactie
[quote="Martien40"]Deze configuratie is inmiddels 5 jaar oud en heeft een 20 pins aansluiting op het moederbord zitten. Albatron PX865PE pro moederbord Groet, Martien :cry: :cry: :cry:[/quote]moet je niet naar bed . eerst is het Op mijn asus moederbord heb ik 2 aansluitmogelijkheden voor een hardeschijf SATA1 en SATA2 een en nu opeens een Albatron PX865PE pro moederbord
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...