anoniem Geplaatst: 10 augustus 2007 Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 Goedemorgen, ik heb sinds drie dagen een nieuwe Acer 5920G Laptop gekocht en ondervind het volgende probleem: * Bij het dichtklappen van het scherm gaat de laptop in slaap modus, wat normaal is, maar zodra ik het scherm weer open komt hij niet meer uit de slaapmodus. Ik moet de laptop helemaal opnieuw opstarten met de aan/uit knop, waarna ik dan natuurlijk het bericht krijg dat ik windows niet goed heb afgesloten. Heeft iemand anders dit ook al meegemaakt? Is het misschien een verkeerde instelling, wat ik me eigenlijk onwaarschijnlijk lijkt? Kan iemand me helpen? Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om de laptop na 3 dagen al terug te sturen naar Acer. :cry: Met vriendelijke groet, Remko Monster Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 vind je dat niet verstandig om even de helpdesk te raadplegen . er zit toch garantie op Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 Ik heb al met de helpdesk gebeld, maar het enige wat ik heel de tijd hoor is dat die dan opgestuurd moet worden naar Acer en dat ik hem dan 8 weken kwijt ben. :o Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten als ik dat ding net drie dagen heb. Ik hoopte dus dat iemand het probleem kent en misschien een snellere oplossing weet. Misschien staat er een instelling ofzo verkeerd? Ik heb er namelijk erg weinig verstand van, dus voor mij is het allemaal abacadabra. Als iemand wat weet hoor ik het graag, Groetjes Remko Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 Wat je kan doen is die functie uitzetten via Windows. Zodat als je op die knop drukt er niks gebeurd of dat ie op standby stand gaat. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 Met Vista zijn er problemen met de slaapstand. Heb je alle updates geinstalleerd? Zie hieronder, wordt het ook geschreven. http://core.tweakers.net/nieuws/48800/Prestatie-en-compatibiliteitspatches-voor-Vista-vrijgegeven.html Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 Ik heb gisteravond 14 nieuwe updates automatisch gekregen vanuit Vista, maar heeft helaas niets veranderd aan de situatie. Maar bedankt voor je reactie :) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 Ik denk dat ik het probleem gevonden heb na goed zoeken op google. [b:63a97275c4]Een Windows Vista-computer kan niet uit de slaapstand worden gehaald als u een USB-muis beweegt of klikt met een van de muisknoppen op het moment dat de slaapstand van de computer wordt geactiveerd[/b:63a97275c4] [b:63a97275c4]Symptomen[/b:63a97275c4] Neem bijvoorbeeld de volgende situatie. U hebt een USB-muis (Universal Serial Bus) aangesloten op een Windows Vista-computer. U beweegt de muis of klikt met een van de muisknoppen op het moment dat de slaapstand van de computer wordt geactiveerd. Nadat de slaapstand van de computer is geactiveerd, probeert u de computer uit de slaapstand te halen door de muis te gebruiken of op een toets op het toetsenbord te drukken. In dat geval reageert de computer niet meer (de computer loopt vast) en blijft het scherm zwart. [b:63a97275c4]Oorzaak[/b:63a97275c4] Dit probleem treedt op omdat bepaalde USB-muizen niet juist werken in combinatie met de slaapstand in Windows Vista. [b:63a97275c4]Oplossing[/b:63a97275c4] Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen: 1. Klik op Start, typ apparaat in het vak Nu zoeken en klik in de lijst Programma's op Apparaatbeheer. 2. Klik in het dialoogvenster Beheer van gebruikersaccount op Doorgaan. 3. Vouw in Apparaatbeheer het item Muizen en andere aanwijsapparaten uit. 4. Klik met de rechtermuisknop op de USB-muis en klik op Eigenschappen. 5. Open het tabblad Energiebeheer. 6. Schakel het selectievakje Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen uit en klik op OK Ik ga dit vanavond proberen en hoop dat mijn ellende nu voorbij is. Ik hoop dat misschien nog iemand wat aan dit antwoord heeft. Is mijn ellende niet voor niets geweest :D Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2007 hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn computer, hetzelde model, windows vista. is het probleem intussen opgelost? kan iemand mij helpen? dank bij voorbaat! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 [quote:9ad3a7c20c="rosalie18"]hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn computer, hetzelde model, windows vista. is het probleem intussen opgelost? kan iemand mij helpen? dank bij voorbaat![/quote:9ad3a7c20c] Heb je het bovenstaande allemaal geprobeerd? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2007 Ik heb mijn instellingen aangepast, ik ben benieuwd of het werkt. Nu rest mij enkel nog uit te zoeken hoe ik hem het beste uit slaapstand haal, als het nog eens voorvalt. Tips zijn nog steeds welkom, alvast bedankt! Vriendelijke groeten, Rosalie Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2009 uuuhm ja dat is ook echt heel slim, ik heb ook dezelfde laptop, en ik heb er nooit last van ;), ik vind het alleen heel typerent voor vista ;) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2009 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2009 [quote:11dce7b93b="C.Noordiks"]uuuhm ja dat is ook echt heel slim, ik heb ook dezelfde laptop, en ik heb er nooit last van ;), ik vind het alleen heel typerent voor vista ;)[/quote:11dce7b93b] lekker handig ... een topic oppikken van pakweg anderhalfjaar oud.. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.