anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 Hallo, ik ben soort van nieuw hier maar ik heb een vraagje voor jullie. Ik heb een nieuwe computer in onderdelen besteld, (beetje onderschat :P ) maar nu heb ik dus het moederbord en een sata harde schijf, ati videokaart, 2 gig werkgeheugen, antec voeding, met Alternate . nl pc builder gebouwd. Nu start ik hem op druk ik op ga naar bios, dan zegt ie, insert bootable media drive of reboot met bootable media drive, iemand enig idee wat ik moet doen? btw, ik heb al de bios gereset met batterijtje bij voorbaat dank gert jan Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 Misschien een bootable drive erin stoppen, zoals een cd met windows xp, of een opstartdiskette :) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 heb al cd met win xp geprobeerd, maar dan nog zou je toch gewoon in de bios moeten kunnen komen? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 Het zou kunnen, dat je bios usb support niet standaard aan heeft staan, en dat je er dus met je usb keyboard niet in komt. De remedie is dan even een ps/2 plankje aan te sluiten. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 En toen je win xp startte, startte hij toen ook via de cd-rom op? Het kan natuurlijk ook dat je dvd-speler, harde schijf e.d. niet goed zijn aangesloten. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 hij pakte de cd uberhaupt niet, en heb ps/2 keyboard erop.... :cry: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 En je weet zeker dat je de goede toets hebt? En op het juiste moment ingedrukt? Je kunt je cmos ook nog eens resetten. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 ja de tab toets, die is meestal niet te missen... en cmos???? iig alvast bedankt voor je hulp! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 zou het misschien kunnen dat hij een dell keyboard uberhaupt niet pakt en daardoor niet in de bios wil komen? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 Hmm heb nog nooit gezien dat ze de tab toets als bios toets gebruiken. Weet je zeker dat dat de juiste toets is ? Meestal geeft hij het bij het opstarten aan. Vaak is de monitor dan nog niet helemaal gereed en zie je het niet, je kan proberen om een paar keer ctrl-alt-del te geven dan heeft de monitor even tijd om "wakker" te worden. Meestal is de bios toets "DEL","F1","F2" of "F10". Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 heb alle toetsen geprobeerd, maar als die amd pic krijg als je je comp opstart, nadat ie die tekst geef, van wat je moederbord is(volgens mij) dan staart er onderin press del tot enter setup, and press tab to enter bios page (ongeveer) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 Je moet dan in elk geval de DEL toets hebben. Probeer eens een ander toetsenbord. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 nu anders toetsenbord geprobeerd ook van dell, druk ik op delete, gaat ie zomaar de win xp cd starten :o Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 Vreemd, wat voor moederbord is het ? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 het ligt aan de toetsenborden, want ik zit nu in xp setup en daar druk ik op enter doet het nog steeds niet.... moederbord: Asus M2A-MVP Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 Dit zal het waarschijnlijk niet zijn maar heb je niet per ongeluk het toetsenbord in de muis aansluiting zitten. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 zolang muis groen is en keyboard paars niet 8) :P Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2007 Je weet nooit. Heb ze zelf ook wel eens verkeerd om gedaan. Zijn tenslotte dezelfde stekkers. Maar om terug te kome op je probleem. Ik denk dat het door het moederbord komt. Heb via google een link naar het asus forum gevonden waar drie mensen met hetzelfde moederbord hetzelfde probleem hebben. Alles werkt behalve het toetsenbord. Misschien even contact opnemen met asus of anders met alternate. http://vip.asus.com/forum/view.aspx?board_id=1&model=M2R32-MVP&id=20070613074652546&page=1&SLanguage=en-us Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.