anoniem Geplaatst: 2 augustus 2007 Delen Geplaatst: 2 augustus 2007 Met het onderstaande systeem (5 dagen oud) behaal ik een score van 9275 in 3dmark (in het spel S.T.A.L.K.E.R. behaal ik fps die varieren tussen de 30 - 70 fps, met met instellingen redelijk hoog , textures, lighting, resolutie e.d.). (geen antialiasering en anisotropische filters) Ik weet niet of dit acceptabel is, of zelfs laag voor de configuratie, maar ik denk dat het hoger kan (zonder ultra coolers aan te schaffen die extra geld zullen kosten). Misschien zit het allemaal niet helemaal lekker met de configuratie of vormt mijn processor een soort 'bottleneck'??? Ik heb: - 5000+ 2x 64 AMD processor (draaid momenteel: 2.9 ghz met 225 mhz FSB) - 2 ghz ddr 800 mhz geheugen - 8800 GTS van XFX (620 mhz core en 920 mhz vram) - MSI K9N SLI 16x - samen met flink wat coolers (sys. temp. 27 C. en CPU temp. 36 C idle en 45 C in volle glorie...) Het hele zaakje is zoals je kan zien ongeveer 12% overclokt, ik kan hem verder clokken maar dat vind ik niet nodig. Ik draai alles met de nieuwste forceware drivers en met nforce de drivers op elkaar afgestempt. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2007 Je kunt dat checken in de database van 3dmark, ''compare with others '' oid heet dat. Maar de score is volgens mij wel redelijk aan de normale kant hoor. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2007 ik neem aan dat je het over 3dmark06 hebt? is een nette score volgens mij. Kijk maar eens in dit topic, naar de top 20. http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=163891&start=0 Dan zie je dat je systeem naar behoren scoort. Als je een comparelinkje post dan word je zelf ook opgenomen in de lijst. (en dan donder ik zelf uit de top 20 zie ik, hehe) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2007 Ik gebruikte 3dmark'06. Anyway de score zecht me redelijk weinig. Als je de score submit op het internet dan kan je zien inhoeverre je gelijk staat met gebruikers van een zelfde soort systeem. Hierin sta ik ongeveer in het midden 50-50 dus. Mensen met hogere scores clokken hun systeem dus waarschijnlijk tot de max, ofzo? Ik vind het daarentegen wel jammerlijk dat ik stalker speel in soms moet voldoen met 30 fps... Daarvoor koop ik geen kaart van 400,-. Misschien ligt het aan mijn CPU? Ik kan misschien de 3,0 ghz halen maar dan moet de stock-cooler vervangen worden met een wat krachtigere unit. Trouwnes Arjant2, bedankt voor de link... Kan ik eindelijk zien wat andere in hun systeem hebben, enb deze vergelijken met mijn score. :lol: Bedankt nogmaals. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2007 Sorry Arjant2, ik ga je er denk ik uit de lijst donderen :P. No hard feelings... :roll: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2007 Hoe maak je een account aan btw:S als ik wil submitten moet ik inloggen maar ben die gegevens vergeten maar zie nergens register ofzo:S. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.