Ga naar inhoud

Advies nieuw systeem


Aanbevolen berichten

Kast: Antec Sonata III (incl. 500W voeding) Mobo: Gigabyte GA-P35C-DS3R Proc: Intel Core 2 Duo E6850 Koeler: Scythe Infinity SCINF-1000 Geheugen: 2 x Corsair TWIN2X2048-6400 (4 x 1GB = 4GB totaal) Floppy: NEC 3,5" floppy drive DVD-RW: NEC AD-7173S HDD: Samsung SpinPoint T166 400GB Videokaart: ATI X2900 of Nvidea 8800GTX? Systeem gaat NIET overklokt worden. De eerste vraag is natuurlijk of dit systeem ok is, geen conflicten oid? Ten tweede wil ik 4GB geheugen. Kan ik beter 4 x 1GB of 2 x 2GB nemen (eerste is goedkoper volgens mij)? En is het gekozen geheugen ok ivm de nieuwe 1333 Mhz van Intel P35? Tenslotte, klopt het dat alleen de ATI 2900 en Nvidea 8800GTX DirectX10 zijn? En welke iets goedkopere alternatieven zijn er eventueel? De 8800GTS?
Link naar reactie
waar wil je je systeem voor gaan gebruiken? Monitor heb je al? waarom wil je een infinity koeler als je toch niet gaat overclcoken? (misschien beetje overkill) 4gb geheugen gaat alleen gepaard met een 64bits OS (dus vista of XP 64bit) Ik dacht dat er meer videokaarten DX10 support hadden. Maar ik dacht gelezen te hebben dat deze redelijk zwak zijn.. (dus je kan wel dx10 gebruiken, maar de overall prestatie van de kaart is matig) [url=http://tweakers.net/nieuws/46799/Midrange-DirectX-10-kaarten-komen-boven-water.html]linkje[/url]
Link naar reactie
Ik zo zoiezo 2x2 gb nemen, kan je er altijd nog eens 2x2gb bijzetten, en dan heb je een mooie 8 gb! :D Of het prijsverschil moet echt enorm zijn. En een goede koeler is altijd mooi meegenomen, zorgd voor meer rust, en een beter gekoelde cpu. Het blijft natuurlijk een dualcore. Ik vraag me trouwens af of er nog een floppy drive in kan. Of gaat dat tegenwoordig ook met s-ata? :o DX10 lijkt mij verder i.d.d. wel mooi zeker i.v.m. Vista
Link naar reactie
Het is een mooi systeem, maar je gaat wel overal voor het duurste. 4GB of meer is nu nog geheel overbodig, er is geen enkele applicatie of game die meer dan 2 nodig heeft. 2x1GB PC5300 is voor jou voldoende. 2GB modules zijn mogelijk sneller, maar ook belachelijk veel duurder. Een infinity koeler is niet echt nodig, je kunt ook een freezer 7 pro nemen, die is ook stil. En E6850 is 50% duurder dan een E6750 en presteert slechts weinig beter. Een 8800GTS is een stuk goedkoper dan een GTX. Er is wel een prestatieverschil, maar hij presteert geen 100% beter, terwijl ie wel bijna twee keer zo duur is. Je moet natuurlijk zelf bepalen of je gewoon voor het "beste" gaat, of dat je een wat behoudender opzet neemt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...