Ga naar inhoud

Computer hangt in POST-screen


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb hier een pc staan die als ik hem start blijft hangen in POST-screen . Ik krijg alleen de volgende tekst op het scherm. [code:1:0017467970]AMIBIOS (c) AMerican Megatrends, Inc K7NF2-RAID Bios P1.30 CPU: AMD Athlon (tm) XP 1500+ Speed 1,33 Ghz Press F2 to run Setup Press F11 for Boot menu Dual Channel Memeory mode 1280 mb OK Auto-Detecting Pri MAster ............IDE HArd Disk Auto-detecting Sec Master ............ATAPI CDrom Auto-Detecting Sec Slave .............ATAPI CDrom Pri MAster: Maxtor 6L080p0 BAJU1G20 Ultra DMA-6, SMART CApable but disabled [/code:1:0017467970] ALs ik F2 kies geeft hij --> entering Setup Kies ik F11 dan geeft hij --> Boot Selection Popup menu has been selected Ik heb er aan gedacht om bios te flashen maar doordat hij blijft hangen kan dit uiteraard niet. Er zit in: Asrock K7NF2 -RAID Athlon Xp 1500+ 1,25 GIG Memory MAxtor 80 GIG Harddisk IDE Iemand een idee?
Link naar reactie
Waarschijnlijk is er iets met de hardware niet in orde. Beste manier om er achter te komen wat er niet goed gaat is om met een zo kaal mogelijk systeem te beginnen en dan langzaam apparaten bij te plaatsen. Dus beginnen met alleen moederbord processor geheugen ( 1 bankje) en videokaart. en dan kijken of hij wil booten. Dan ga je langzaam apparaten bij plaatsen zoals een HD, dan cd-rom enz.
Link naar reactie
[quote:1d5b257cd3="thoomasz"]Ik heb het geprobeerd met een minimale configuratie en dan boot hij ook niet. Ik krijg dan hetzelfde scherm als boven beschreven. Ik denk dat het moederbord defect is. Het probleem zit waarschijnlijk in het bios. Kan dit niet op een andere manier geflashed worden?[/quote:1d5b257cd3] hier zeg je dat je een minimale configuratie hebt geprobeerd. hoe stel je dat dan in?als je niet in je bios kan komen. je kan nog proberen om de batterij er uit te halen en 'm een minuut of 5 er uit te laten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...