Ga naar inhoud

Nieuw pc projectje


Aanbevolen berichten

Zoals zo velen hier al voor mij gevraagd hebben vraag ik ook aan jullie je mening over het volgende systeem: Creative X-Fi XtremeMusic € 66,50 GigaByte GA-P35C-DS3R € 125,85 Intel Core 2 Duo E6750 € 168,00 Leadtek GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 € 326,21 Samsung SpinPoint T166, 400GB € 77,47 Monitor Samsung Syncmaster 226BW € 312,90 Koeler Scythe Infinity SCINF-1000 € 37,50 Kast € 140,00 RAM € 140,00 totaal € 1.394,43 Op zich denk ik wel dat ik redelijk in de richting zit van een aardig systeem. Ik zit echter moet nog wat probleempjes want welk geheugen moet ik nemen? Er is zoveel aanbod dat ik het verschil niet echt meer zie. Tevens heb ik geen idee welke voeding / kast ik moet kiezen. Ik denk dat dat ongeveer rond de 140 moet kosten maar misschien zit ik wel helemaal mis. Ik heb zitten kijken voor een coolermaster xtreme pwer 650w. Alleen las ik later dat dit niet een hele goede voeding is. Is het moederbord overigens de juiste keuze, ik heb me nu laten leiden door de best buy guid van tweakers maar verder geen idee. Naja lemme hear your thoughts please!
Link naar reactie
Op zich een heel aardige samenstelling. Je mist nog een dvd brander, en eventueel floppydrive en cardreader. Als je niet gaat overklokken, kun je met 2GB PC5300 geheugen volstaan, kosten 70-80 euro. Als kast zou je een antec nsk6500 of sonata III kunnen nemen, kosten 90-100 euro. Hier zit een voeding van 430 resp. 500W in, beide voldoende om je systeem van stroom te voorzien. Als je wilt overklokken, kun je een wat zwaardere nemen, bijvoorbeeld een OCZ 600W . Moederbord is ok.
Link naar reactie
ja klopt dat is echter opzettelijk, die diskdrive / dvd brander heb ik hier al maar zal waarschijnlijk wel een nieuwe moeten kopen. Ik had zelf inderdaad al naar die Sonata III zitten kijken maar deze werd mij afgeraden door een vriend van me die vertelde dat deze kast toch wat slapjes was. Ik vroeg me sowieso al af of het niet beter is een losse kast / voeding te kopen. Die sonata III is 43cm hoog is dat niet iets wat aan de kleine kant trouwens? Mijn huidige systeem is net zo hoog en ik heb altijd het gevoel dat het toch redelijk krap is dan. OC'en zit trouwens wel in de planning, waarom performence laten liggen als het zo goed als gratis is. windows heb ik al, vista schijnt nog niet al te best te zijn dus daar ga ik geen geld aan spenderen en anders kost me dat 35 euro (studentenkorting)
Link naar reactie
Als je een grote kast wilt, kun je bijvoorbeeld een coolermaster stacker nemen. Maar dat is wel een grote bak, moet eigenlijk op de vloer staan. Een sonata is echter groot genoeg voor een normaal systeem. Die NSK6500 is ook al iets groter dan gemiddeld. Die kun je trouwens ook zonder voeding krijgen, als NSK6000. Kun je zelf een voeding uitzoeken.
Link naar reactie
Nou bedankt voor de tips iig alvast maar ik ben nog niet klaar, ik heb namelijk er voor gekozen een Coolermaster Centurion 5 te nemen, die antec kast vind ik niet echt heel mooi en deze is zeker niet te duur. Maar nu zit ik dus met de voeding. Hiervoor wil ik zo rond de 90 euro uitgeven maar ik heb nergens een recente test van psu's gevonden. Tips, Gerben had het al over die ozc nu hoorde ik daar weer wat mindere verhalen over. Iedere tip hieromtrend is van harte welkom
Link naar reactie
Aantal vrienden van me weten beduidend meer van pc materie dan ik die vertelden dat je beter enermax bijv kon nemen. Had mijn oog ook even laten vallen op een coolermaster 650w maar die bleek nogal luid te zijn en qua efficiency ook niet zo best. Dat is mijn twijfel punt ook een beetje, wat is goed kwa geluidsproductie en efficiency echt goed... of moet je dan meteen boven de 100 gaan. Corsair 520w kwam geloof ik ook wel goed uit de test
Link naar reactie
Corsair voedingen worden gemaakt door seasonic (oem werk dus). Ik heb zelf een enermax gehad, maar dat vond ik maar een flinke herrieschopper. Verder wel een goed apparaat. Werd verkocht onder de naam enermax whisper. Kan zijn dat het nu beter is, maar ik hoef zelf geen enermax weer. Hier heb je een vrij recente en uitgebreide test. Helaas wel in het frans. http://www.matbe.com/articles/lire/342/comparatif-de-105-alimentations/ Een wat oudere van hexus. http://www.hexus.net/content/item.php?item=1359
Link naar reactie
tnx Gerben ik heb zeker wat met je informatie gedaan tot zover. Ik denk dat ik voor die corsair 520 ga zeker ook omdat die vaak terug zie in best buy guids en daar best goede verhalen over lees. Nog tips voor dvd branders of is dat allemaal hetzelfde, kost geloof ik allemaal rond de 27 euro. Verder ben ik nog niet helemaal over mijn geheugen uit, ik wil wel overklokken dus het moet daar wel voor geschikt zijn. En hd's nog do en don't s?
Link naar reactie
Ik denk niet dat het slim is om de 640 MB versie van de 8800GS te kopen. Uit verscheidene testen blijkt dat de (goedkopere) 8800GS 320MB OC(overclocked) betere prestaties levert. Het is in iedergeval het bekijken waard. Als je wilt schrijf ik de testresultaten van de 8800GS 320MBOC wel even over uit de Computer!Totaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...