Ga naar inhoud

Amd 5000+ 2x of een Intel E4400 C2D?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik ben een nieuwe pc aan het samen stellen. Ik ben niet van plan hem over te clocken. Nu is mijn vraag. Is het dan slimmer om een 5000+ Dualcore van Amd te nemen, of een E4400 van intel? Ze zijn bijde namelijk even duur. T gaat om een PC waar games op gespeeld worden. Nu draai ik alles onder een AMD 64 3400+, dus vooruit gaat de snelheid sowiso. Alvast bedankt! Mvg,
Link naar reactie
Voor de processor heeft denk ik iedereen zijn eigen mening, al hoor ik van van veel mensen dat je met AMD beter kunt gamen... (zelf zou ik bijv. voor Intel gaan) Maar als je wilt gaan gamen, zullen het dan moderne games worden, of de wat oudere. Een videokaart heeft voor games ook een grote rol, volgens mij. Aan welke videokaart zat je te denken?
Link naar reactie
Die 2 cpu's zullen elkaar qua prestaties amper ontlopen, en omdat je niet gaat overclocken zou ik voor de AMD-oplossing gaan omdat de moederborden daarvoor wat goedkoper zijn. Echter :D gaat dit héél weinig uitmaken voor je games. Dus wat ik zou doen is dit: Neem even een uurtje de tijd om wat over overclocking te lezen, en zet die 3400+ van je dan op 2,6 / 2,7 / 2,8Ghz. Het is als het goed is een Venice en die gaan hard :wink: Van het geld dat je nu uitspaart (en je 7600gt brengt ook nog wel wat op) koop je een 8800GTS320, of als je het goedkoop wilt houden een x1950xt. kun je weer een tijd lang vooruit!
Link naar reactie
Bedankt voor je voorstel en je snelle reactie. Mijn oude pc gaat echter naar een famillie lid, dus het gaat niet. Bovendien komen in november nieuwe kaarten van Nvidia met de G92 Core, En ik verwacht dat de 8800 GTs en GTX dan goedkoper worden. Ik heb inmiddels besloten voor de E4400, omdat deze beter is over te klocken, en ik toch wel van plan ben om me hier eens in gaan te verdiepen, en omdat socket 775 een nog wat langere levensduur heeft, en ik van plan ben mischien nog een upgrade te doen in de komende 1,5 jaar. In iedergeval bedankt! Mvg,
Link naar reactie
[quote:900cb3e5a4="bmxje"]en omdat socket 775 een nog wat langere levensduur heeft, en ik van plan ben mischien nog een upgrade te doen in de komende 1,5 jaar.[/quote:900cb3e5a4] In dat geval heb je een P35 chipset nodig, omdat de oudere LGA775 chipsets de nieuwere LGA775 CPU's straks niet meer ondersteunen. En zelfs met de P35 zul je de processormarkt de komende 1,5 jaar in de gaten moeten houden, want de kans is groot dat die tegen die tijd ook de nieuwere processors niet meer ondersteunt.
Link naar reactie
Tja, ik heb al een E4400 Besteld en k ga m nu ophalen. Ik post wel een bericht over hoe hij draait! In iedergeval bedankt:) Bij informatique(computerzaak) zeiden ze dat hij ongeveer 15% sneller is, en dat klopt volgens mij aardig. Maar aangezien je de E4400 goed kunt overklokken(dat heb k ondertussen al uitgevonden) ga ik dat maar eens proberen. Ik heb nu geen P35 Moederboard gekocht trouwens, want toen je het posten was het order al de deur uit. Ik ga m nu halen, en in elkaar schroeven! Bedankt!
Link naar reactie
Ik heb alles ondertussen in elkaar geschroeft, maar kennelijk was er wat mis met de voeding :-? :( Toen ik er uberhaubt stroom op zetten knalde hij zeer hard, en kwam er rook uit de voeding. Nu heb ik van een 7 jaar oude pc nog een voeding liggen, die er ook op past, en die nog werkt. Is het slim om deze te gebruiken, of is dat af te raden? Mvg,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...