Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil binnenkort graan een nieuw systeempje voor in de huiskamer dat door de hele familie gebruikt kan worden. Helaas ben ik me de laatste jaren niet echt meer verdiept in de hardware markt en dus ben ik niet op de hoogte van de huidige stand der techniek. In eerste instantie zat ik te denken aan een klein systmeem, een berebone o.i.d. maar ik weet niet of dit verstandig is gezien de wensenlijst waar deze aan moet voldoen. Het systeem moet geschikt zijn voor videobewerking en fotobewerking (dia,negatieven,etc.). Daarnaast moet het uiteraard de standaard taken voor diverse familieleden kunnen uitvoeren zoals internetten, email en tekstverwerken. Wel verwacht ik dat het takenpakket later uitgebereid zal worden waneer men vertrouwd raakt met deze nieuwe hulp in de huiskamer :). Er zullen geen spelletjes op worden gespeeld, misschien incidenteel eens iets kleins, maar dat mag geen naam hebben. Belangrijk zijn de videobewerkings en fotobewerkings capaciteiten. Dit systeem zal in de woonkomer worden geplaatst dus bij voorkeur geen big-tower, maar een mini-pc zal waarschijnlijk ook niet ideaal zijn. Wat ben ik nodig en waar moet ik aan denken voor een dergelijk systeem ?
Link naar reactie
Sorry, ik was een paar dagen weg ... Hoe serieus het beeldbewerken is weet ik niet, daar heb ik weinig ervaring mee. Het is de bedoeling dat vakantie video's en oude archief films worden overgezet naar een digitaal formaat om ze beter te kunnen bewaren. Zoals gezegd heb ik daar totaal geen ervaring mee en ik zou niet weten wat er allemaar voor benodigd is of wat er mogelijk is. (tv-in of capture kaart met software o.i.d. ?) Ik denk dat er een tft scherm bij moet, 17 of 19 inch om ruimte te besparen aangezien het in de woonkamer moet staan. In eerste instantie had ik aan een kleine barebone kast gedacht, maar ik weet niet of dat verstandig is qua performance / koeling / uitbereidingsmogelijkheden etc. Een mediacenter-pckast (of hoe die dingen ook maar worden genoemd) lijkt me minder geschikt, ik zie dan liever een conventionele pc-kast. Hij wordt misschien incidenteel wel eens op een gewone crt-tv aangesloten, maar dat zal niet vaak voorkomen. Qua budget weet ik niet wat echt reëel is. Het moet wel een werkbaar systeem zijn, maar ik ben ook niet van plan om er heel veel voor uit te geven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...