anoniem Geplaatst: 20 juli 2007 Delen Geplaatst: 20 juli 2007 Mensen, ik zit al een tijdje met een probleem. Vaak als ik gewoon aan het computeren ben dat start mijn pc opeens opnieuw op, wat die dan een aantal keren achter elkaar doe tot ik weer in windows ben. Als eerst komt die dan altijd met een BIOS foutmelding. Daarna start die vanzelf automatisch nog 4 keer ofzo uit ze eigen op. Ik weet echt niet waar het aan kan liggen, heb al verscheidene dingen geprobeerd: formatteren + opnieuw installeren Kast openzetten (warmte) Stof weggehaald Nieuwe en betere voeding AMD Athlon 2600+ 1.5GB RAM nVidia Geforce 7600gt 40 gb h/schijf dvd/cd brander Sweex Power Supply Gold 350w voeding Asrock K7S41GX moederbord Speedfan geeft ook nog het volgende aan: Temp1: 35 graden Temp2: 50 graden HD0: 37 graden Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2007 bios batterij ok? lekke condensatoren op moederbord (leiden vaak tot instabiel bord!) bios update? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2007 Kun je een andere voeding proberen? Ik heb weinig fiducie in sweex. Wat was die bios foutmelding? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2007 Bij bios foutmelding, dan krijg ik een blauw scherm bij het opstarten met een foutmelding met de Bios. Bij de videokaart heb ik minstens 350W voeding nodig staat er en ik heb 350W. Misschien is dit net het randje en is het verstandig een betere te kopen? Alle ellende is begonnen toen de videokaart er werd ingezet. Bij het opstarten staat Bios 1.40. Ik denk dat dit de versie is en denk zelf dat die te oud is. Kan dat het probleem zijn? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2007 Voeding voldoet niet. Sweex is bagger. [url=http://azerty.nl/producten/product_detail/52/1718/tg330-u01.html]dit[/url] is misschien een alternatief? Er zijn ook wel goedkopere voedingen (35 euro) maar dit is ook ietsjes meer toekomstgericht. EDIT: linkje Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 juli 2007 Kijk eens of dat nominaal of piekvermogen is. Vaak leveren zulk soort voedingen amper de helft constant. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 juli 2007 Ik zou sowieso een betere voeding in het systeem plaatsen als je er langer gebruik van wilt maken, Sweex is naar mijn mening sorry dat ik het zeg gewoon troep. Ik heb hier ook een Asrock K7S41GX moederbord liggen, Het is heel goed mogelijk dat de waarschijnlijk bruine condensatoren naast de processor met de opschrift "KZG" bol staan. Dit lijdt tot instabiliteit. [img:7503b8b862]http://www.phenos.nl/Elco/pics/KZG_badcaps3.jpg[/img:7503b8b862] Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.