Ga naar inhoud

beeld blijft zwart na opstarten computer

Aanbevolen berichten

hoi mensen, Ik heb een vreemd probleem. Omdat ik een probleem had met "pci management system bus" heb ik nieuwe drivers geinstalleerd voor mijn grafische kaart. Hiermee was dit probleem opgelost maar er is een ander probleem voor in de plaats gekomen. Wanneer ik mijn computer opstart dan krijg ik alleen een zwart scherm verder niets, geen piepjes, geen bios, niets. Hierna trek ik de stekker eruit en haal de batterij (nieuw) eruit om alles te resetten. Na 15 minuten, batterij en stekker er weer in en start ik de computer op. Nu hoor ik 2 korte piepjes en 1 lange piep. Heb dit opgezocht en het zou gaan om een videokaart fout. computer start verder door en ik krijg een "cmos checksum bad". Ga met F1 naar de bios en zonder iets te veranderen save en exit ik de bios. De computer start alles op en ik kan er gewoon mee werken. Als ik nu "afsluiten"aanklik en de keuze "computer opnieuw opstarten" aanklik dan start de computer netjes opnieuw op en alles werkt weer. Als ik nu de computer helemaal uitschakelen dan gaat het mis. Ik kan hierna de computer niet meer opstarten, beeld blijft zwart en blijft hangen, en het verhaal begint weer van voren af aan. Weet iemand waar dit aan kan liggen? gegevens computer: Amd athlon 1300 Mhz gigabyte Ga-7zm 128 Mb intern Nvidia geforce 2 mx200 amibios
Link naar reactie
ben er zelf al achtergekomen dat het niet ligt aan de bios of de batterij. het geval wil dat wanneer ik de stekker eruit trek en de batterij laat zitten, hierna 15-30 minuten wacht, stekker er weer in en opstarten, dat dan de computer helemaal goed opstart. computer uitschakelen en verhaal begint van voren af aan. Oja, ik gebruik windows 98
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...