anoniem Geplaatst: 14 juli 2007 Delen Geplaatst: 14 juli 2007 Hi ! Ik heb hier een pc staan met een hele rammel problemen, waaronder dat hij erg warm wordt. Ik heb de cpu koeler al vervangen, waardoor de huidige temp rond de 60 graden ligt... is dat acceptabel voor een AMD Athlon XP 1.7 GHZ ? Bvd Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2007 als dat idle is absoluut niet. stressed alsnog érrug warm, zeker met betere koeler. nee, is iets mis. ik neem van je aan :wink: dat je zorgvuldig bent geweest met de koelpasta, en de heatsink goed strak gemonteerd hebt. Is er voldoende flow? en anders, voel eens aan de base van de heatsink, als die niet warm (=lauw) is, is de tempsensor gewoon lomp. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2007 Je kan de beste cpu fan kopen die er is, als er geen caseflow is, blijft de warmte in de kast, en zal die cpu op den duur ook warm worden. Dus hoe staat het met de casefans, mischien eentje erin/erbij, kan ook helpen :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2007 Check ook nog even deze discussie over onderwerp [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=68198&highlight=t]is mij 1700xp te heet.[/url] Overigens later had ik die Athlon XP 1700+ overzette van die Desktop behuizing naar een Miditower (Deze heeft voor onder in blazende casefan, achter onder de voeding uit blazende casefan en aan de rechter zijkant in blazende casefan.) en een andere CPU cooler een graad of 10 lager. Ik heb 'm weer een aan gezet. En nu is bij een kamer temperatuur van 24 graden Celcius, de moederbord temperatuur ongeveer 26 graden Celcius. En de CPU ongeveer 49 graden Celcius. (Na ongeveer een kwartiertje om op temperatuur te komen) Dit lees ik nu uit in het BIOS. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2007 Hier wordt ook een XP 1500+ idle volgens speedfan zo'n 50C. Echter ik heb nooit vastlopers tijdens games (specs, zie sig, 2e pc) en alles werkt gewoon prima.. 8) Zit trouwens een 40x40mm kreng op die cpu.. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2007 Hi ! 58graden is idle en 60 graden is stressed.... Ik heb de koelpasta vervangen en het koelblok er goed op gezet... En ik verbrand mn poten zowat aan de koelblok, dus de temp sensor is niet brak... Volgens mij is het gewoon een probleem systeem, want het geheugen heb ik al vervangen, net zoals de voeding, cpu koeler, cpu koelpasta e.d. De kast staat overingens open... Ik kijk even naar dat topic Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2007 Oops, Foutje... Het is een AMD Athlon XP 2100+ :oops: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2007 Oops, Foutje... Het is een AMD Athlon XP 2100+ :oops: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2007 Dichte case koelt beter, als er casefans in zitten. opencase heeft weinig stroming, ook de casefans blazen liever naar buiten, weg van de minste weerstand :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2007 Probleem opgelost ! :D Een provozorisch geplaatste 80x80mm casefan, schuin boven de CPU Koeler, doet wonderen :D Heb nu temps van 47-50 graden bij een open case :) Dicht zal het nog ietsje lager zijn, omdat dan idd de caseflow beter is :) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.