Ga naar inhoud

Is 60graden voor een AMD Athlon XP 1.7GHZ te warm ?

Aanbevolen berichten

als dat idle is absoluut niet. stressed alsnog érrug warm, zeker met betere koeler. nee, is iets mis. ik neem van je aan :wink: dat je zorgvuldig bent geweest met de koelpasta, en de heatsink goed strak gemonteerd hebt. Is er voldoende flow? en anders, voel eens aan de base van de heatsink, als die niet warm (=lauw) is, is de tempsensor gewoon lomp.
Link naar reactie
Check ook nog even deze discussie over onderwerp [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=68198&highlight=t]is mij 1700xp te heet.[/url] Overigens later had ik die Athlon XP 1700+ overzette van die Desktop behuizing naar een Miditower (Deze heeft voor onder in blazende casefan, achter onder de voeding uit blazende casefan en aan de rechter zijkant in blazende casefan.) en een andere CPU cooler een graad of 10 lager. Ik heb 'm weer een aan gezet. En nu is bij een kamer temperatuur van 24 graden Celcius, de moederbord temperatuur ongeveer 26 graden Celcius. En de CPU ongeveer 49 graden Celcius. (Na ongeveer een kwartiertje om op temperatuur te komen) Dit lees ik nu uit in het BIOS.
Link naar reactie
Hi ! 58graden is idle en 60 graden is stressed.... Ik heb de koelpasta vervangen en het koelblok er goed op gezet... En ik verbrand mn poten zowat aan de koelblok, dus de temp sensor is niet brak... Volgens mij is het gewoon een probleem systeem, want het geheugen heb ik al vervangen, net zoals de voeding, cpu koeler, cpu koelpasta e.d. De kast staat overingens open... Ik kijk even naar dat topic
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...