anoniem Geplaatst: 13 juli 2007 Delen Geplaatst: 13 juli 2007 Ik snap er echt niks meer van. Ik ben nu al zo lang met die kl.dingen bezig en ik krijg ze niet aan de praat. Ik zit nu met 3 Asus moederborden en evenzoveel AMD processoren. Met de gebruiksaanwijzingen schiet ik ook niets op. Ook de Forumtopic: Lees dit eerst, brengt me niet op weg.Ik ben er achter gekomen dat er niet opgestart kan woerden als de juiste FSB niet ingesteld is. De processoren: Duron 1300 FSB 200 Athlon 2000 FSB 266 Athlon 2400 FSB 333 De moederborden: Asus A7VBX-MX SE Asus A7VBX Asus A7NBX-XE Ik heb de volgende vragen: 1/ Als er op het moederbord van die switches zitten, hoe moeten ze dan staan? De gebruiksaanwijzing geeft alleen maar de instellingen 100, 133 en 166. De moederborden zeggen echter dat ze tot 333 ondersteunen. De mogelijkheden zijn 5 maal on of 5 maal off en de diverse combinaties. Ik zie trouwens nergens een soort ''multiplier" zitten. 2/ Als die switches er niet zitten, moet het moederbord/bios het dan zelf doen? Ik kom echter niet in het bios.... Wie redt me uit deze langdurige, tijdrovende geschiedenis? Groet, Sandy Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2007 De FSB met switches of jumpers op 100 instellen zou altijd moeten werken - als die ten minste aanwezig zijn. Zo niet, probeer dan een CMOS clear. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2007 Ik geloof dat je toch echt eerst een paar avonden moet besteden aan het begrijpend lezen van de FAQ en de handleidingen, liefst naast elkaar en ook maar het moederbord erbij als het even kan. `t is nu eenmaal geen stof die je in vijf minuten eigengemaakt hebt. Heb je de processors om te proberen zomaar even in het moederbord geprikt en de stroom erop gezet of stond die er al op? en dan ook niet met koeler en pasta? of zijn dit ook onbekende woorden? Het zou namelijk ook wel eens kunnen dat je met wat gebakken processors zit. Hoe je die dipswitschen moet zetten staat in de handleiding van het moederbord en kan voor elk moederbord ook nog anders zijn , dat ligt weer aan de processor die je erop zet en met welk geheugen je bezig bent. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2007 Is het niet als volgt: Duron 1300 FSB 200 --> stel 100 in (2x100 = 200) Athlon 2000 FSB 266 --> stel 133 in (2x133 = 266) Athlon 2400 FSB 333 --> stel 166 in (2x166 = 333) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2007 aanvulling op FTI: de asus borden die je nomet hebben geen jumpers voor de FSB. Doe je in het BIOS. Hoe je in het BIOS komt, waarschijnlijk de DEL toets. Verder sluit ik me aan bij alipapa: rtfm Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2007 Bios open : F2 of Del maar ! weet wat je doet en anders gewoon niet doen. Wat je wel kunt doen in de bios op de laatste tap is : Load setup defaults of Load fail save defaults> OK/enter en dan >Exit and save changes> OK/enter Los en vast maken van wat dan ook ! eerst netstekker eruit! Toch maar even eerst de kast aanraken voor dat je aan de componenten zit Laat die heel stoere mensen die zeggen dat dat allebei niet nodig is het maar bij hun eigen spullen doen!!! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2007 Het is me niet gelukt 3 processoren aan de gang te krijgen... Volgens mij (en volgens jullie tips) zijn ze reeds dwarsgebakken. Zelf heb ik ze netjes behandeld (koelpasta/koeling). Het is dus een kwestie geweest van goedkoop (dus duurkoop) via marktplaats in te kopen om een paar setjes voor de kinderen up te graden. Ik heb er dus wel van geleerd.. Groetjes en bedankt voor het meedenken. Sandy Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.