Ga naar inhoud

Nieuwe pc samenstellen

Aanbevolen berichten

Klein reviewtje op 2 pagina over de pc en over salland! =============================================== Na wat aanpassingen door levertijden bij salland is de pc toch behoorlijk anders geworden dan 1e instantie! alle spullen zijn nu binnen dus hij kan gebouwd worden. dit is de nieuwe samenstelling: NEC DVD-RW AD-7173S S-ATA, Scythe CPU Koeler Mugen Koper Mushkin DDR2 XP2-8500 Dual Channel 2048 MB, PC8500, 1066 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2 Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed GigaByte Moederbord GA-P35-DS4 Corsair Voeding HX520 520 Watt ActivePFC, Zwart, Dual Core / SLI Ready, 24-pins BFG VGA GeForce 8800 GTS OC2 320 MB, PCI-e 16x AeroCool Behuizing ExtremEngine 3T Zilver, Geen Voeding, 1 X 140 Mm, 1 X 250 Mm 2x Barracuda 7200.10 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 In Raid0 1x Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, S-ATA II totale kosten zijn wel 1050 euro geworden zonder de hardeschijfen want die heb ik al.
Link naar reactie
Matige videokaart, je kunt beter een 8800GTS/320 nemen. Voeding heb ik weinig vertrouwen in, neem iets anders, bijvoorbeeld OCZ, Seasonic, Corsair, Antec, etc. Geheugen is ok, maar geeft maar beperkte overklokmogelijkheden. De stap van PC5300 naar PC6400 is niet echt groot (20%). Met een beetje mazzel komt je processor veel verder. Als koeler zou ik een scythe infinity of een Thermalright Ultra 120 nemen. Ik mis een harddisk.
Link naar reactie
Spellen speel ik bijna nooit dus vandaar maar een 8600gts hdd, heb ik 3x 250 7200.10 16mb over uit mijn huidige pc Die koeler had ik ook eerst op het oog maar die is nog groter als de Ninja De voeding heb ik 1 goed review van gelezen en zou dus ook een gok zijn,maar door zijn modulaire aansluiting zeer mooi En dat geheugen is bij salland allemaal zo duur, maar dat was eigenlijks al mijn twijfel geval
Link naar reactie
Als je wilt overklokken, moet je dus niet gaan bezuinigen op koeler en geheugen. De twee die ik noemde zijn ongeveer de beste. Geheugen zou ik ook minimaal PC8500 nemen. OCZ is de goedkoopste daarmee met 170 euro. Kingston heeft ook nog PC9600 voor 183 euro. Wel flinke levertijd. Ik heb ook nog even naar reviews gezocht, en die superflower lijkt inderdaad wel in orde. Maar ik zou toch liever een ander merk hebben.
Link naar reactie
Je hebt eigenlijks helemaal gelijk met dat geheugen nu zie ik deze OCZ Memory Reaper HPC CrossFire Edition Dual Channel 2048 MB, PC8500, 1066 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2 170 euro zou ik dit kunnen nemen en zou dat passen in combinatie moederbord en cpu koeler of beter gewoon geheugen zonder die extreme koelelementen te nemen? en die cpu koeler is ook niet veel duurder dus dat is het probleem niet, maar meer of hij wel in de kast past doordat de kast de kast is namelijk niet al te breed 191.5 X 435 X 513.5 mm
Link naar reactie
Je kunt ook gaan voor een goedkopere proc, en verder overklokken. Bezuinigen op koeling zou ik niet doen, dat is namelijk het belangrijke punt bij oc'en :wink: . Dus probeer te bezuinigen op ''iets'', zodat je een goede koeling met goed ram hebt. Je hebt trouwens ook nog wel goedkoper geheugen dat goed kan overklokken, minder extreem geprijsd ook :wink:
Link naar reactie
Ik denk dat die koelers wel passen. Maar die maten moeten ook wel te vinden zijn op het internet. Alledrie zijn volgens mij wel aardig gedocumenteerd. Je kunt ook eens met salland overleggen. Als zij het systeem assembleren, is dat ook hun verantwoordelijkheid. Die heatpipes op het geheugen zien er wel indrukwekkend uit. Maar ik betwijfel een beetje of ze wel nodig zijn. Je kunt ook eens kijken naart Team geheugen, daar schijn je ook goed mee te kunnen overklokken. Op hun PC8500 zitten geen heatpipes. Op de PC9600 wel. Met 182 euro is de PC8500 ook nog niet zo exorbitant geprijsd. http://www.sallandautomatisering.nl/?redirect=/content/productinfo.php?pid=32046
Link naar reactie
na wat rondgeneust te hebben bij Salland en wat reviews gelezen te hebben kom ik met een setje 8500 op de proppen Mushkin DDR2 XP2-8500 Dual Channel 2048 MB, PC8500, 1066 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2 160 euro dit lijkt me een goed setje en de Scythe CPU Koeler Infinity Koper er ook maar bij kom ik uit op 959 euro dat is 52 euro meer in totaal, maar dan heb je ook wat denk ik
Link naar reactie
nog een raar vraagje! heb ik eigenlijks wel een floppy nodig het systeem werkt toch ook wel zonder deze erin te stoppen? het is zo'n gewoonte om een floppy te bestellen, maar toch niet meer van deze tijd. en dan ook nog eens zo'n nare kabel van je moederbord naar dat dingetje gelijk je hele kast weer verpest. :) Ik moet wel Raid draaien, en aangezien je dan weer raid drivers moet installeren lijkt het erop dat ik toch een flop nodig hebt, of kan dat ook via een andere weg, zoals een cdrom?
Link naar reactie
Je hebt idd misschien (let wel, weet het niet zeker) een floppydrive nodig om raid drivers te installeren. Wat je het beste kunt doen (naar mijn mening) is gewoon ff van iemand een drive lenen, op de bodem van je kast zetten en verbinden, drivers installeren, en weer de drive ontkoppelen. Drivers geinstalleerd en geen kabels in je kast :wink: Weet niet waar je woont maar anders kan je hier wel een drive op komen halen, heb er zat liggen :wink:
Link naar reactie
Gerben ik heb even nagedacht over de voeding. nu heb ik naar mij lijkt een andere goede voeding gevonden de Antec NeoHE Power 550 Watt, het is wel een wat ouder model maar deze zal wel volstaan voor dit systeem lijkt mij. deze komt voor de prijs van 101 euro en is ook modulair met 3x12volt 18A en zo te lezen superstil!
Link naar reactie
Als je er 100 euro voor over hebt, heb je natuurlijk een ruime keus. Paar voorbeelden: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/52/8328/gamexstream-ocz600gxssli.html http://www.azerty.nl/producten/product_detail/52/10516/cmpsu-520hxeu.html http://www.azerty.nl/producten/product_detail/52/10696/tg600-u25.html http://www.azerty.nl/producten/product_detail/52/8772/toughpower.html http://www.azerty.nl/producten/product_detail/52/35908/s12ii-500.html
Link naar reactie
het probleem is ook niet dat er niks te krijgen is. er is een overvloed! al die voedingen die je noemt zijn niet modulair bhalve de corsair wel geloof ik Maar qua modulaire psu's zijn er een stuk minder in deze prijsklasse ik wil namelijk zo min mogelijk kabels in mijn kast en zo het er nu uitziet heb ik alleen stroom voor mijn moederbord nodig en 2 kabels voor de sata's+1 pci-e stekker. dus al die andere kabels moet ik dan weer wegstoppen en dan word het al gauw weer een bende in de kast. Maar is die Antec niet goed?
Link naar reactie
Ok dit word het systeem wat ik net besteld heb NEC DVD-RW AD-7173S S-ATA, Bulk, Zwart€ 27,77 Scythe CPU Koeler Infinity Koper€ 42,99 Mushkin DDR2 XP2-8500 Dual Channel 2048 MB, PC8500, 1066 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2€ 161,99 NZXT Behuizing Hush Zilver, Geen Voeding, 2 X 120mm€ 79,30 MSI VGA GeForce NX8600GTS-OC 256 MB, PCI-e 16x€ 173,00 Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed€ 178,00 GigaByte Moederbord GA-P35-DS4€ 149,00 Corsair Voeding HX520 520 Watt ActivePFC, Zwart, Dual Core / SLI Ready, 24-pins € 97,23 Salland Assemblage Desktop 1 Jaar€ 35,00 Totaal € 944,28 Met dank aan Gerben voor de fine tuning
Link naar reactie
[quote:552142574e="zomaar"]heb ik eigenlijks wel een floppy nodig (..) Maar als ik het goed begrijp heb je hem niet nodig onder Vista! XP weer wel[/quote:552142574e] Onder Vista heb je inderdaad geen floppy meer nodig. Want deze kan eventuele vereiste drivers ook inlezen vanaf USB-stick of CD/DVD-R(W). En omdat moederborden tegenwoordig "opstarten vanaf USB-stick" ondersteunen, zou je bij het installeren van Windows XP ook geen floppy meer nodig moeten hebben. Tenminste als XP de USB-stick kan zien als station A:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...