Ga naar inhoud

ideale geheugen

Aanbevolen berichten

Ik wil het geheugen uitbreiden. Wat is van belang? Ik heb de FAQ gelezen, maar het is mij nog niet (voldoende) duidelijk. Mijn computer heeft een PII 400 MHz CPU. FSB 66 MHz. PC100 zou hiervoor gebruikt moeten worden. Waarom geen 66Mhz of 133 MHz? Inmiddels heb ik gemerkt dat bv een combinatie van een 66Mhz en een 100Mhz geheugenstrip niet goed werkt. Wel elk afzonderlijk. Verder lees ik over CL2 en CL3. Dan weer lees ik dat bv een PC100 geheugen module (meer) geschikt zou zijn voor een PIII. Wat maakt dat een dergelijke module meer voor deze chip geschikt zou zijn dan voor een PII? Hoe de logische stappen te nemen om tot een goede beslissing te komen?
Link naar reactie
Wat een dilemma's over een dergelijk bonk antiek. PC66 is nergens meer te krijgen, PC100 en vooral PC133 beter. Zou in principe allemaal moeten werken in je pc. CL of cas latency maakt ook niet zo veel uit, cl3 is meestal wat goedkoper dan cl2. Maar eigenlijk is alles wat je investeert in die pc weggegooid geld, je raakt hem aan de straatstenen niet meer kwijt.
Link naar reactie
[quote:f1313ccda1="ldej24"]Met alle respekt voor uw goedgemeende adviezen, maar de wenselijkheid om deze PC te vervangen heb ik niet aangeroerd in mijn vraag.[/quote:f1313ccda1] Dat noemen we 'anticiperen'. Al dat SDRAM geheugen is - theoretisch - achterwaarts compattible, en aangezien jouw pc genoeg heeft aan het meest ouderwetse type zit je altijd goed. Jouw probleem is dat in de praktijk niet alle modules compattible met elkaar zijn, en dat is een kwestie van trial and error. Om (bijna) zeker te zijn van compattibiliteit zou je modules van dezelfde snelheid, fabrikant en typenummer moeten combineren. Denk eraan ook een geheugentestprogramma te gebruiken.
Link naar reactie
Mag ik nog terugkomen op het hoe en wat van de geheugenkeuze. Om te zien of ik het gooed begrepen heb. Mijn machine heeft een FSB van 67MHz (vlgens Everest). Moet ik hieruit opmaken dat geheugen met een snelheid van 100MHz (PC100) geen nut heeft, aangezien de beperkende factor de snelheid van de Front Side Bus is? En dat 66MHz beter op zijn plaats is? Dus, in het vervolg eerst de snelheid van de FSB checken en dan geheugen kiezen?
Link naar reactie
Een paar mogelijk nuttige linkjes: [url=http://www.geheugen.com/memory/TOS/toshiba/desktop/TOS00113/Equium_2000_uitbreidingen.htm]geheugen.com[/url] [url=http://www.interngeheugen.com/transwiz.odb?SysID=TOS00090&search=2&wizardtitle=&submit.x=27&submit.y=7&submit=Search]interngeheugen.com[/url] En even in het laptopje kijken hoeveel geheugenslots er aanwezig/vrij zijn. Gr, Jim
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...