anoniem Geplaatst: 9 juli 2007 Delen Geplaatst: 9 juli 2007 Hallo luitjes, M'n huidige systeem: - 7800GT - 3500+ (Venice) - 2 GB geheugen de rest lijkt me niet echt nodig om uit te zoeken / neer te zetten. Ik denk dat de bottleneck van mijn pc de processor is. Is er een processor voor socket 939 die redelijk veel prestatie winst zal geven t.o.v. mijn 3500+? Ik zou ook graag wat benchmarks willen zien van de processor die jullie me aanraden, en dan ook het liefst incl een 3500+. Ik gebruik mn pc voornamelijk om te gamen, en dan een hele hoop genre's, waaronder strategy dus een nieuwe processor zou daar zeker helpen. Hoe zit het eigenlijk met de dualcore ondersteuning van games tegenwoordig, een jaar geleden scheen dat nog vies tegen te vallen, maar zijn nu de meeste nieuwe games geoptimaliseerd daarvoor? Want ik heb geen dualcore nodig om meerdere applicaties tegelijk te draaien oid. Puur voor games wil ik mn pc upgraden. Mn budget weet ik nog niet helemaal eigenlijk, ben nog maar 15 --> nog geen werk dus dat zal een poosje sparen worden ;). Ik ga er van uit dat s939 processoren rond de 100-200 euro kosten (de beste daarvan iig). bvd, Steven de Lange. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2007 939 processoren worden niet meer gemaakt. Dit bekent dat ze nog heel moeilijk verkrijgbaar zijn, en wat er te krijgen is is naar verhouding heel duur. Snelste die er zijn zijn X2 4800+ maar die kosten rond de 270 euro... http://www.yorcom.nl/winkel/artikel/AMDX294800/X2_4800+.htm Dan ga je wel een flink stuk vooruit in snelheid. Als je onder de 200 euro wil blijven wordt het echt lastig.... Dan zal je over moeten stappen naar een ander moederbord met een AM2 socket en je huidige moederbord, processor en geheugen verkopen. benchmarks kan je hier vinden http://www23.tomshardware.com/cpu.html Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2007 De enige processor die nog een beetje interessant is, is de opteron 180. Dat is een dual core op 2.4 GHz. Snellere X2 processoren zijn erg duur. Deze is te koop voor ongeveer 150 euro. Maar zelfs daarmee ga je niet echt vooruit. Als je serieus wilt upgraden, is het waarschijnlijk beter om dit spul te verkopen, en iets nieuws aan te schaffen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2007 ik denk overigens dat je met die 3500+ en een 7800GT nog best aardig kan gamen. Die 7800GT is geen overkill voor een 3500+. Die Venice is trouwens best nog wel aardig wat over te clocken zonder extra benodigde koeling. Die laat je makkelijk op 2400Mhz lopen (vergelijkbaar met een 3800+). Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2007 Ik ben nog niet van plan mijn hele pc te upgraden, daar is hij nog te goed voor, ik kan tot nu toe elk spel wel spelen, alleen niet @ high. Ik verwacht ook niet dat ik dat wel kan met een nieuwe processor, maar het zou zeker prestatie winst moeten geven lijkt me. Ik keek net op alternate.nl, en daar zag ik een opteron 180 staan voor 189 euro en een x2 4400+ voor 139 euro. Afgezien van een iets andere snelheid (200 mhz verschil dacht ik), is er verder nog een verschil? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2007 Ik heb hetzelfde systeem als jou, alleen heb ik een x1950 pro. Ik heb er ook wel aangedacht om mss een opteron 180 te kopen, alleen weet ik niet of je hiermee lang vooruit kan. De prijs is idd ook erg hoog vind ik. 150 euro is niet iets wat je allerdaags uitgeeft. Veel nieuwe spellen gaan ook met de nieuwe Unreal Engine 3 werken Om dit goed te kunnen draaien heb je een behoorlijke pc nodig. Dus dan is dual core wel mooi meegenomen denk ik. Of het ook noodzakelijk is weet ik niet, daar heb ik te weinig verstand van. Mss dat je de systeemeisen van nieuwe spellen even kunt afwachten en dan een beslssing maken? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2007 Is wel goedkoper te vinden: http://tweakers.net/pricewatch/128736 Het is een dual core. En hoewel spellen daar niet echt veel gebruik van maken, scheelt het altijd wat. Ik meen dat opterons ook wel aardig willen overklokken. Ik heb zelf een vergelijkbaar systeem en ik denk niet dat ik er nog geld in ga steken. Dan maar een tijdje met medium instellingen gamen. En dan over enige tijd een uitgebreidere upgrade. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2007 in games zal het echt geen wereld van verschil zijn als je upgrade naar die Opteron. Ik zou gaan of voor de X2 4800 (maar die is flink duur) of gewoon lekker niks doen. Want in games zal het misschien 1 of 2 FPS uitmaken. Neem aan dat je daar geen 150 euro voor gaat uitgeven. Geef dan liever die CPU die je nu hebt even op zijn flikker en klok hem wat hoger. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2007 Het is echt onzinnig om nu nog een X2 4800+ S939 aan te schaffen. Vergelijk maar eens met AM2. Je houdt geld over bij een complete upgrade set. Bovendien kun je het oude spul nog goed verkopen. 35658 AMD Athlon 64 X2,4800+ (65w), Socket AM2, OEM € 99,52 € 99,52 913 Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x € 74,24 € 74,24 7875 MSI K9N NEO-F € 63,17 € 63,17 Totaal € 236,93 Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2007 vergeet geen koeler voor op die processor dan. Maar inderdaad, een upgrade is slimmer dan. Dan heb je sowieso weer beetje meer mogelijkheden voor de toekomst. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2007 Ok, dan ga ik m'n processor niet upgraden, en ga ik gewoon verder met dit systeem tot het echt nodig is. Bedankt voor jullie antwoorden :). Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.