anoniem Geplaatst: 5 juli 2007 Delen Geplaatst: 5 juli 2007 Ik heb een HD Western Digital 500GB Sata II (WD5000AAJS-00TKA) schijf. Deze zou Sata II moeten zijn. Nu wil ik eigenlijk wel eens testen hoe snel hij presteert in mijn PC. Maar ik kan nergens een goede tool vinden die hem kan testen en daarna een goede vergelijking kan maken met andere configuraties. Ik heb HDTach eens gebruikt maar die laat alleen gedateerde schijven zien. Wie weet raad? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2007 Geef deze anders eens een schopje: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=158887 Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2007 [quote:ad31144b80="tne7laa"]Deze zou Sata II moeten zijn. Nu wil ik eigenlijk wel eens testen hoe snel hij presteert in mijn PC.[/quote:ad31144b80] Je zou deze kunnen benchmarken met [url=http://www.sisoftware.co.uk/index.html?dir=dload&location=sware_dl_3264&langx=en&a]Sandra Lite.[/url] Deze heeft ook een database met recente harde schijven. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2007 Verschil tussen sata 1 of 2 is trouwens niehiel tot niet present Puur doordat het nieuwere schijven zijn zijn ze sneller. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 juli 2007 Geen verschil tussen Sata 1 en 2??? :-? Maar waarom is er dan Sata 2? Dus de nieuwe schijf in mijn nieuwe computer is nog even sloom als die van mijn 'oude' PC? En ik dacht nog wel dat het allemaal vlotter zou zijn met Sata 2. Je hebt gelijk, ik heb even getest met Sandra en de schijf is ietsjes sneller dan mijn oude ATA133/ATA100 schijven. Wat een afknapper zeg. :evil: En windows Vista maakt het nu ook nog wat slomer. Lang leve de vooruitgang (NOT!). Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 juli 2007 Raptor kopen he, de bottleneck is de techniek, niet de interface. Sata2 is niet alleen hogere bandbreedte maar ook een noemer waaronder wat verplichte technieken vallen. Maar marketing lijkt weer prima te werken, onder het motto "hoger getal = beter" ;) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 juli 2007 Ik zie aan je sig. dat je een Raptor hebt? Kun je aangeven wat ik hiermee zou winnen aan snelheid? Is deze het geld waard? Misschien kun je wat waardes geven (HDTune)? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.