anoniem Geplaatst: 29 juni 2007 Delen Geplaatst: 29 juni 2007 hallo, Kunnen jullie mij vertellen hoe ik mijn geheugen op een lagere snelheid kan laten draaien. bijv. 800 mhz naar 677. En het aantal volt dat het geheugen nodig heeft is dat ook afhankelijk van je moederbord. Ik heb een m2n sli deluxe. Alvast bedankt Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2007 Haha je wilt zeker 1 euro op jaarbasis besparen :lol: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2007 Haha heel grappig @Steeldevil, gaan we nu weer eventjes de hulpvragende helpen? Als je een PC opstart, kun je op een bepaalde toets drukken om in de BIOS te komen. Ik weet niet welke toets dat bij jou is, maar misschien weet je het wel. ( Bij mij is het de Delete Toets). In dit menu moet je denk ik vrij makkelijk kunnen vinden hoe je je geheugeninstellingen kan wijzigen. Als dit niet genoeg informatie is, dan zou ik graag de rest van je PC specificaties willen zien. Met CPU-Z kun je ook precies zien op welke snelheid nu alles draait. [url]http://www.cpuid.com/download/cpu-z-140.zip[/url] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2007 ok dank je wel. Ja daar kom ik wel uit. haha wat is die rede van een euro dan . Ik ga binnekort alles vernieuwen en ik heb nog een cosair dominator liggen . Alleen die draait op 800mhz. dat kan mijn moederbord wel aan. ( m2n sli deluxe) Alleen ik heb maar een amd x2 3800. dat lijkt me iets te laag . (ik wet niet of het goed is dat ik zeg en of het kan) . En wat heeft dat volt er mee te maken . de dominator draait op 2.1 volt . en ik kan nergens bij de specificaties terug vinden wat mijn moederbord voor volt aankan. Alvast bedankt Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2007 normaal past het mobo zelf de snelheid van je geheugen aan als het op auto staat. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2007 ok en het aantal volt . Is dat van toepassing. kan mijn moederbord dat aan .? BEdankt Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2007 [url]http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=1&model=1160&l1=3&l2=101&l3=0[/url] Informatie over jouw moederbord. ;) [code:1:ec2254d832]Precision Tweaker It offers ways to raise system performance inch-by-inch and step-by-step to achieve maximum performance! This is about getting the most out of your machine and taking pride in your customized computer. [b]* vDIMM - Take control of how much power is going into the memory modules. ASUS gives you 15-step voltage control to the DIMM[/b] * vCore - Find out "exactly" how much power your CPU needs. Fine-tune it with 0.0125 volts at a time! * SFS (Stepless Frequency Selection) allows - FSB tuning from 200MHz up to 400MHz at 1MHz increment - PCI Express frequency tuning from 100MHz up to 200MHz at 1MHz increment [/code:1:ec2254d832] Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2007 jah :) Daar kan ik dus niet vinden hoeveel volt mijn moederbord aankan . Wel welk geheugen er goed voor gemaakt is. maar dat zijn wat oudere. En de dominator staat er niet tussen en de twinx serie ook niet. Die vragen 2.1 volt. en twinx heeft ze ook van 1.9 volt. Ik zou graag willen weten of dit zou passen. Want ik snap dat volt niet zo goed. zou iemand me dat kunnen uitleggen . ze zeggen dat het met overclocken te maken heeft . maar als hij 2.1 volt vraagt kan ik hem toch jneit op 1.9 gaan zette? Ik hoop dat dit genoeg informatie is . alvast bedankt Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 juli 2007 ik denk dat je je niet zo`n zorgen hoeft te maken om de volts want een beetje moederbord kan het wel aan hoor en als je alles op auto heb staan dan regelt je bios zelf het voltage die je geheugen nodig heeft Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.