anoniem Geplaatst: 29 juni 2007 Delen Geplaatst: 29 juni 2007 Goede avond, Ik wil graag een nieuwe pc samenstellen. Daarnaast wil ik hem besteden voor beetje gamen. Hoef niet ontzettend goeie video kaart te zijn. Maar als ik er maar een tijdje mee door kan zegmaar is het al voldoende. Ik heb nu een agp kaart. Dus zal nu wel een pci kaart willen nemen. Dit is mijn pc nu: vrij oud Moederbord - Gigabyte k8 triton Video kaart - Sapphire 9600 256mb Geheugen - 512mb ddr ram dvd brander - sony Hdd - Maxtor 80 gig IDE en 200 gig sata Voeding - Coolermaster rs-430- pcap 430 watt Processor - amd athlon 3000+ systeem kast - merkloos geloof ik .. cepfc staat erop. OS - windows xp Maar kan ik wat gebruiken van deze pc of kan ik hem beter wegdoen? Want die nieuwe onderdelen bouw ik er zelf allemaal wel weer in. Het gaat tegenwoordig zo snel allemaal met nieuwe hardware.. vandaar dat ik jullie hulp erbij ga gebruiken om beetje leuk systeem te krijgen. Oja het mag tussen 400 a600 euro kosten.. Alvast bedankt.. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2007 Verkoop dit als een compleet systeem: Moederbord - Gigabyte k8 triton Video kaart - Sapphire 9600 256mb Geheugen - 512mb ddr ram dvd brander - sony Hdd - Maxtor 80 gig IDE Voeding - Coolermaster rs-430- pcap 430 watt Processor - amd athlon 3000+ systeem kast - merkloos geloof ik .. cepfc staat erop. (kortom je behoud de 200 gig sata) en kijk ff hiero: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=176294 http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=176049 Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2007 Sluit ik me bij aan. Dat oude ding upgraden is relatief duur, en de mogelijkheden beperkt. Je hebt een budget van 400-600. Verkoop je de oude en houd je die harddisk, Dan heb je al een budget van 600-800. 150 voor de oude, 50 euro harddisk, reken maar even. Dat scheelt natuurlijk flink. Misschien ook een idee een huntkey voedinkje in het oude systeem zetten, kun je die 430W coolermaster ook meenemen. Scheelt ook weer 25-30 euro op het nieuwe systeem. Daar moet wel wat leuks van te bakken zijn. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2007 Daar sluit ik me niet bij aan! Dit is een Athlon64 systeem, dus niet eens zo'n verouderd systeem als je denkt. De hoeveelheid intern geheugen is alleen wat aan de krappe kant, je kunt er 1GB extra DDR PC3200 in stoppen. Voor een [u:2608875028]beetje[/u:2608875028] gamen zijn er nog steeds goede videokaarten te krijgen voor AGP, zoals de Radeon X1950GT of Pro waarmee je die Radeon 9600 kunt vervangen. Met die 430W voeding van CoolerMaster moet dat geen enkel probleem zijn. Prijsvoorbeeldje: Sapphire AGP Radeon X1950GT 256MB DDR3: http://www.4launch.nl/shop/producteninfo.php?productid=029566 PQI 1GB DDR SDRAM PC3200 CL2.5: http://www.4launch.nl/shop/producteninfo.php?productid=009663 Dus voor ca. 190 euro (verzendkosten inbegrepen) kun je de meeste spellen nog geruime tijd met een redelijk detailniveau spelen (denk aan 1280x1024 @ medium). Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2007 Ligt er inderdaad een beetje aan wat voor eisen je stelt. Maar het oude systeem is nu nog best redelijk te verkopen. En zelfs al doe je de kleine upgrade, dan moet je er denk ik binnen het jaar toch weer aan geloven. Maar misschien redeneer ik dan wel teveel vanuit mezelf. Ik heb hier een betere machine (dan na die upgrade), en die gaat binnen het jaar de deur wel uit. :-) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2007 Wie denkt dat je perse een modernere processor moet hebben voor de huidige games, zou eens moeten kijken naar vergelijkende gamebenchmarks voor DX9 spellen. Zie bijv. onderstaand artikel van alweer een tijd terug waarin de prestatieverschillen tussen processoren gemeten zijn, steeds in combinatie met een GeForce 7800GT (qua prestaties vergelijkbaar met een X1950GT). http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/cpu-games2_3.html Daarin bleek dat in de meeste DX9 spellen de invloed van de processor naarmate je meer detail in spellen aanzet, helemaal niet zo groot is als je tenminste een midrange CPU hebt zoals een redelijke AMD K8 processor (socket 754 Athlon64 3000+ loopt op 2.0GHz). Kortom: ga je niet meteen aan de DX10 en de Crysis, dan kun je het met een Athlon64 3000+ nog prima een jaartje of 2 uitzingen met een stevige DX9 kaart zoals de X1950GT. Als je je eisen niet zo hoog stelt natuurlijk, maar daar ga ik even van uit aangezien je tot vandaag nog gespeeld hebt met een Radeon 9600, een midrange videokaartje van alweer drie generaties terug ... :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2007 Ja, bedankt voor jullie snelle antwoorden. Dus ik zou hem eventueel kunnen verkopen voor a 150 euro.. Of bijv, een nieuwe video kaart aanschaffen en 1 gig extra erbij. Dan ben ik uiteraard goedkoper uit. En speel regelmatig beetje Fifa07 maar had pas splintercell double agent.. maar die had pixelshader 3.0 nodig. Maar ik weet dan ook niet of me processor dat aankan. Dus zit beetje te tobben. Of complete upgrade ( zegmaar) alles nieuw . OF alleen videokaart + geheugen. Wil natuurlijk wel weer tijdje verder. En bedankt voor die links daar kan ik ook natuurlijk 1 en ander uithalen. Ik ga der ff over nadenken.. Alvast bedankt voor de hints en tips.. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2007 [quote:73455c8da5="babbel"]En speel regelmatig beetje Fifa07 maar had pas splintercell double agent.. maar die had pixelshader 3.0 nodig. Maar ik weet dan ook niet of me processor dat aankan.[/quote:73455c8da5]Je processor kan het prima aan, het gaat er bij Pixel Shader 3.0 vooral om dat je videokaart het aankan. En dat kan zo'n X1950Pro prima. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.