Ga naar inhoud

Probleem, maar kan de oorzaak niet vinden

Aanbevolen berichten

Ik heb een heel raar probleem, maar ik snap er helemaal niks meer van. Ik had een dvd-brander van asus, gewoon IDE. Nu dacht ik dat hij defect was, omdat dvd;s bij het afspelen soms haperen of het branden gewoon helemaal mis gaat. Bij muziekcd's ging het bij het afspelen van een gebrande cd ook helemaal mis. Haperingen, overslaan etc. Nu heb ik meteen een ander gehaald, van lite-on. Omdat dit merk mij toch beter beviel. Nu blijk ik nog steeds dezelfde problemen te ondervinden. Ook al een andere IDE kabel geprobeerd en zonder resultaat. Ik gebruik de bijgeleverde Nero 7 volledig geupdate. Wat ik wel raar vind is dat de sensoren uit mijn moederbord niet goed afgelezen worden. De cpu fan is de chassis fan en omgedraait. PWM werkt ook al niet. De spanningen zijn volgens everest alsvolgt: cpu core 1,2 volt 3,3 is 3,31 5 is 5,05 12 is 11,49 Ik gebruik een asrock 775dual-vsta met een pentium D915. Mijn voeding is een coolermaster real power 450 Watt. Wie kan mij helpen wat er aan de hand is, want ik zie het niet meer.
Link naar reactie
Mijn eerste idee was; dma niet ingeschakeld voor de ide kontrollers, maar vermits het vroeger wel goed ging, denk ik meer aan overmatige processor belasting door een virus of trojan. Kan je nagaan in Windows taakbeheer/prestaties. Ook mogelijk; chipsetdrivers die op één of andere manier beschadigt zijn, opnieuw installeren kan een oplossing zijn. In ieder geval, niet alledaags.
Link naar reactie
Configuratiescherm/prestaties en onderhoud/systeem/hardware/apparaat beheer/ide ata atapi controllers/ Afhankelijk welke aansluiting wordt gebruikt, een HD staat normaal altijd op de primaire controller, kan je via de geavanceerde instellingen, dma activeren (dma indien beschikbaar).
Link naar reactie
Ik heb vermoedelijk de oorzaak gevonden. Wilde windows opnieuw installeren op een andere hdd, om virussen etc uit te sluiten. Steeds hangt de installatie en krijg ik blue screens. Heb nu memtest gedraait en tijdens de test komen onderin allemaal zinnen in het rood met foute geheugenadressen. Is nu mijn geheugen stuk of de geheugencontroller van het moederbord? En hoe zou ik dat kunnen testen?
Link naar reactie
Heb nu hele avond memtest gedraaid. Resultaten zijn als volgt: zowel in geheugenbank 1 als 2 512 mb ddr2 gaf fouten eerste geheugen in geheugenbank 1 geen fouten tweede geheugen in geheugenbank 1 geen fouten tweede geheugen in geheugenbank 2 geen fouten zowel in geheugenbank 1 als 2 512 mb ddr2 geen fouten. Ik snap er nu helemaal niks meer van. Heb steeds de test 1 keer laten draaien. Wie kan mij helpen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...