Ga naar inhoud

extra geheugen wordt niet herkend?

Aanbevolen berichten

Ik heb 1 gig extra geheugen (2 x 512) gekocht en erbij gezet maar het wordt niet herkend door de pc? Het oude geheugen is ook 2 x 512 PC3200 2,5 400 mhz (twinmos). En het nieuwe is van Geil ook 2 x 512 PC3200 400 mhz moederbord is een Asus K8N-Neo4 Het wordt niet in taakbeheer herkend en ook niet in Everest home
Link naar reactie
ik heb 2 groen sleuven en 2 paarse sleuven. In de groene sleuven werkt zowel oud als nieuw geheugen als ik oud of nieuw geheugen alleen in de paarse steek, doet de pc niks? Als ik 1 van de oude modules en 1 van de nieuwe modules gebruik werkt het ook (in de groene sleuven) Dus het geheugen is mi wel compatible met elkaar.
Link naar reactie
Als de latjes correct zijn geplaatst en het nieuwe geheugen werkt goed zonder het oude, is er maar één conclusie: de merken werken op jouw mobo niet samen. Ik heb laatst tweemaal moeten ruilen voordat ik de juiste, werkende, merkencombinatie had. Kijk nog even in je BIOS of bij de geheugentimings de 'Command Rate' op 2 staat. Mocht je ooit in het kader van overklokken o.i.d. snelheden etc aangepast hebben in je BIOS dan is het geen slecht idee om bij bijplaatsing van geheugen het hele BIOS te resetten en weer op standaardwaarden te zetten.
Link naar reactie
[quote:026b6fb25a="gerben"]Bestaat het single/double sided probleem eigenlijk wel bij DDR? In dat geval zou denk ik, altijd maar de helft herkend worden. Dus 256 per module.[/quote:026b6fb25a] ik had een quick look genomen in de manual en daar stond een tabelletje in. Ik dacht oa. 4 x single sided DDR400 dan ziet ie alles. Anders kon je problemen krijgen met herkenning, ging over een of andere bridge die dan de oorzaak zou zijn. Er was was ook iets over singel en double channel of is dat hetzelfde als single sided ? Dacht het niet of tich
Link naar reactie
Het is ondertussen opgelost! Gisteren toch eens geprobeerd om onze 4 identieke kingston reepjes in de pc van zoon te prikken, resultaat 2048 geheugen! Oke, dus het kan wel. De 2 oude en 2 nieuwe in onze pc, resultaat, werkt ook! Terug de 4 reepjes in de pc van mijn zoon maar nu 1 reepje twinmos op 1 (groen), 1 reepje twinmos op 2 (paars), 1 reepje geil op 3 (groen) en 1 reepje geil op 4 (paars) en wat denk je, het werkt! Waarom? Schiet mij maar lek, ik weet het niet. maar hij doet het en dus is het probleem opgelost.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...