Ga naar inhoud

Mijn computer is traag

Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn pc is sinds een aantal maanden ontzettend traag geworden. Met traag bedoel ik heel erg traag (opstarten kost me al ruim 15 minuten). En bijvoorbeeld Word opstarten is hij ook enkele minuten bezig. Als de computer 'uitgedacht' is en ik zit op internet verloopt het allemaal wel weer vlot(zoals vanouds). Ik heb een Packard Bell pc met intel pentium 4 1,6 Ghz microprocessor, 256 mb RAM, nVIDIA MX400 64 mb en 40 GB schijf. Ik gebruik Windows xp, dit was voorgeinstalleerd. Ik heb wel een recovery disc. Deze gebruikte ik om de 6 maanden ongeveer om de computer weer helemaal leeg te halen en op te schonen. Met goede resultaten tot een aantal maanden geleden dan. Ik had het toen ook gedaan, maar na een aantal dagen werd de computer zeer traag, zoals hierboven beschreven. ik heb vanalles geprobeerd: hitman pro, AVG antivirus free, trend micro online scan, schijf opruiming van windows, defragmentatie en McAfee online scan. Tevergeefs, want mijn computer is nog steeds zeer traag ik heb ook geen verbetering gemerkt. Ik had echter wel een Trojan.peacomm gevonden, maar na nog wat scans gedaan te hebben heb ik er niets meer van gezien. Ik ben echt ten einde raad, ik ben geen enorme computerfreak, maar ik heb al een hoop gedaan zonder resultaat. De computer draaide vroeger gewoon perfect met xp. Ik hoorde laatst via een ander forum dat soms een geheugenkaart kapot kan zijn, hoe zou ik dat kunnen zien en hoe verhelp ik het. Ik heb tevens al gekeken met Process Explorer of er onbekende programmas draaien die mijn geheugen vreten. Ik ken alleen niet veel wat hier staat dus ik weet ook niet of het goed of slecht is (ik heb hier een afbeelding van voor als iemand hier wel verstand van heeft). Ik heb ook gekeken bij uitvoeren > perfmon.msc, maar ik kan hier niet uit afleiden dat er iets niet klopt (maarja dan reikt mijn kennis van computers daar ook niet toe). Ik hoop dat er iemand is die deze problemen kent, of er meer verstand van heeft. De computer is al aan de oude kant dus het wordt ook wel tijd voor een nieuwe, maar ik wil niet dat dit in de toekomst weer gebeurt. En ik zou deze pc ook gewoon nog willen blijven gebruiken.
Link naar reactie
Mijn eerste gedachte is een defecte harddisk. Dat kan een systeem enorm vertragen. Even uitzoeken welk merk je hebt, en vervolgens op deze pagina de bijbehorende diagnosetool downloaden. Doe de uitgebreidste test. http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 Heb je trouwens na dat recoveren, windows wel weer volledig geupdatet? En heb je virusscanner en firewall dan al aanstaan?
Link naar reactie
Heej bedankt voor de reacties hoe kan ik zien welk merk harde schijf ik heb, heb al bij configuratie scherm gekeken maar kon het daar nergens vinden (apparaat beheer) ik kan wel de harde schijf vinden maar daar staat alleen een soort code als naam en geen merk en wat is PIO mode..? hoe kan ik dit zien
Link naar reactie
Het kan qua electronica wel goed functioneren, terwijl de schijf toch fouten geeft. Dat typenummer duidt op een Seagate schijf. http://www.seagate.com/support/disc/specs/ata/st340810a.html Download "SeaTools for DOS v1.09" vanaf deze pagina. Zelf maar even kijken of je een floppy of een cd makkelijker vindt. Installeren op schijf, daarmee de computer opstarten, en dan de uitgebreidste test doen. http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...