Ga naar inhoud

arctic silentium 5 pro voeding vraagje

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het kijken voor een andere behuizing. Die ik nu heb is te klein. Ik kan nergens met mijn kabels naartoe. Nu zag ik dat de arctic een voeding had van 500 Watt. Maar nu kan ik niks aan specificaties vinden over die voeding. Wat zijn bijvoorbeeld de amps en welke aansluitingen zitten er allemaal op, s-ata en pcie etc. Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Arctic had in haar niet-Pro serie Silentium kasten een 350 Watt Seasonic zitten, die èrg goed was. De voeding voor deze Pro serie hebben ze zelf gemaakt. Het is volgens hun een erg goede kwaliteit voeding, getest in combinatie met als ik het me goed herrinner 2 X x1950xt + Athlon64 X2 6000+ die prima erop draaide, en een vergelijkbaar Intel systeem. Ik heb de kast (de Silentium 3 Pro ) en ben er prima tevreden over, maar hij heeft zeker wat nadeeltjes, bijv. de ATX-stekker (die grote stekker voor op het moederbord) is aan de korte kant, waardoor je soms een verlengstukje nodig hebt (mij nog niet gebeurd). Verder vind ik het HDD-systeem knullig (vorige was keurig) en geeft de voeding wanneer de PC is uitgeschakeld hele zachte (haast onhoorbare) tikjes. Dit hoor je van meerdere gebruikers. Al met al best een goeie kast voor het geld, met zijn minpuntjes; ik vond de eerste serie 'affer'. Je Ampères: 2 12 voltlijnen, 14 en 16A resp. piek van 15 en 19A 5 V lijn en 3.3 zou ik me niet teveel zorgen om maken, leunt tegenwoordig grotendeels op de 12 Volt lijnen. 5 Volt 25 en 3.3 Volt 30 Ampere ;) [b:bf1989a69e]PS[/b:bf1989a69e]: De voeding is [u:bf1989a69e]niet[/u:bf1989a69e] vervangbaar.
Link naar reactie
Het zijn wel speciaal voor arctic gebouwde voedingen. Ze hebben hun eigen fans erin/erop zitten. Ik was inderdaad ook de naam seasonic tegengekomen. Maar dat zegt niet per se iets over de nieuwe serie. Heb ook wel eens een systeem met zo'n ding gebouwd, en ik vond ze niet zo heel bijzonder. Ziet er leuk uit, zijn wel aardig, maar er zijn ook betere kasten.
Link naar reactie
Bedankt voor de tips. Dan lijkt die arctic mij niet zo handig. Ik heb nu een coolermaster centurion 532, maar dat vind ik een waardeloze behuizing. Totaal geen ruimte voor je kabels. Zelfs met tie rips wordt het nog een zootje. Ook hoor je de luchtstroom in de pc veel te veel. Ik zal verder moeten zoeken voor een beetje goede behuizing.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...