anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Delen Geplaatst: 26 juni 2007 Wanneer ik mijn machine (Toshiba Tecra 8000) opstart met TEAC CD-W216E krijg ik een IDE #1 error. CD-Drive wordt dus niet helemaal herkend. Schijnt een CSEL probleem te zijn. Weet iemand een oplossing. Ik geloof dat er iets (door)verbonden moet worden in de adapter/interface, maar ik weet er niet precies het fijne van. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 heb je meschien master of slave veranderd op de cd speler? dit kan conflicten maken met de HDD of andere ide gebruikers Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 Als CSEL staat voor cable select, heb je ergens een jumper verkeerd staan. Eentje master, de andere slave, of beide cable select. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 Dit is een slim-line CD-RW. Ik zou niet weten hoe daar master of slave in te stellen. Geen pinnen voor jumpers. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 Hmm, dus toch een laptop. Vermoedde ik eigenlijk al. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 Enig soelaas? Een bruggetje solderen? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 Denk dat je even wat andere antwoorden moet afwachten. Ik ben niet echt bekend met laptop drives. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.