anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Delen Geplaatst: 26 juni 2007 Hallo forum gangsers, Ik heb een nieuwe pc zelf bij elkaar geraapt en dit is het geworden: Pentium 4 HT 3,2 ghz p5pe-vm (moederbord) 4 coolers ( 2 van 120 mm en 1 van 80 mm en een CPU cooler) en een voeding van 400 watt van sweex en natuurlijk nog de andere spullen. Nu heb ik na 4 dagen in eens een probleem met de CPU cooler bij het opstarten is hij 60-70 C* en daalt ongeveer naar 36-39 C* dit gaat dan nog wel maar zodra ik programma's ga starten of ga game gaat deze naar 80 C* en gaat het alarm af en valt de pc uit.. ik heb al gecheckt of de CPU cooler goed varst zit en of hij snel genoeg draait (dit heb ik vergeleken met mijn broers pc , zelfde cooler en komt niet boven de 40C*) oja en in mijn kast is het normaal dus rond de 30 C* (nieuwe kast gekocht "cooler master 331" ). Dit lijkt mij goed maar waarom word de CPU toch zo warm.. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 Voel eens aan de heatsink, als je systeem 80 graden aangeeft. Is ie dan lauw, dan zit ie er niet goed op. Lijkt me sowieso toch al het meest voor de hand liggend. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 goed daar dacht ik ook aan maar hij is bij 70 C* best warm en hij zit er goed op. :cry: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 Aan 70 graden brand je je handen. Stook je cv maar eens naar 70 graden watertemperatuur. Of hou je hand onder heet water uit de geiser. Dat is 70-80 graden. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 lol ik snap je.. dit kan nooit maar hij is wel warmer dan als bij mijn broer (mijn broer heeft de zelfde cooler) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 Als je nog koelpasta over hebt, zet hem er dan toch nog eens opnieuw op. Goed schoonmaken, klein drupje pasta (rijstkorrel), uitsmeren met een pinpas, er moet een dun filmpje overblijven. Dan de koeler er in een keer op, en er niet weer aan komen. Heb je ook iets overklokt? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 nee ik heb hem niet overclockt ik heb de CPU er afgehaalt en de pasta is niet meer dan stof geworden.. ik heb geen pasta meer. (dit zat bij de cooler) maar ik kan een potje kopen voor 34 euro of 29 euro een nieuwe CPU cooler met een snellere en meer lucht verplaatsing .. wat zou ik doen?? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 Een tubetje pasta kost maar een paar euro? http://www.azerty.nl/producten/product_detail/83/2144/5-premium-silver-compound-3-5g.html http://www.azerty.nl/producten/product_detail/83/2145/ceramique-compound-2-5g.html Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 h'e die tubes had ik niet gezien.. bedankt ik ga actie ondernemen :D Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.