anoniem Geplaatst: 24 juni 2007 Delen Geplaatst: 24 juni 2007 Het moederbord van mijn oude PC begon raar te doen na een BIOS flits. Oude BIOS teruggezet, maar het probleem bleef. Bleek een bekend euvel te zijn van het rotding, dus heb ik het vervangen door een ander moederbord (niet hetzelfde merk). Maar nu heb ik het volgende probleem: niets doet het meer! Zelfs de ventilator van het voedingsblok slaat niet aan. Alles is (lijkt?) zo dood als een pier. Terwijl ik alles toch netjes heb gemonteerd en aangesloten. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Groet, Pjotr. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2007 Begin eens met een bios reset (clear cmos jumper). Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2007 Heb ik al gedaan: althans, ik heb de CMOS-batterij eruit gehaald, en een paar minuten later een andere CMOS-batterij (die uit het oude moederbord) erin gezet. Zo krijg je toch ook een BIOS-reset? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2007 Hangt er een beetje vanaf. Beste is toch de jumper. Heb je die niet, dan de batterij eruit, en een tijdje omgekeerd er weer in (kortsluit de polen). De stroom moet er beslist wel helemaal af zijn. Dus de stekker eruit. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2007 OK. Gejumperd, maar geen resultaat.... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2007 Dan even checken of de voeding het los ook doet. Dus helemaal los halen, en dan pen 14 en 15 van de grote atx stekker kort verbinden (groen en zwart). Dan zou op zijn minst de fan moeten gaan draaien. Zie je trouwens geen ledjes op het moederbord branden? Er zit vaak wel eentje bij het geheugen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2007 De voeding is goed.... Ik heb namelijk (bij mijn pogingen om het probleem te doorgronden) de oude Zalman voeding vervangen door een Q-Tec voedingsblok uit een andere, werkende PC. Zelfde resultaat.... Sterker nog: de oude Zalman voeding doet het prima in die andere PC... Dus beide voedingsblokken zijn goed. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2007 Begin toch wel richting cpu of moederbord te denken. Kun je de power-knopaansluiting op het moederbord eens loshalen, en die even kortsluiten? Heel misschien zou de power knop stuk kunnen zijn, komt wel eens voor. Je kunt ook nog even alles loshalen, en alleen moederbord (en cpu) erin laten, en dan aanzetten. Als bord en cpu goed zijn, zou je een bios alarm moeten horen, omdat ie vanalles mist. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2007 Lees ik het nou goed, heb je het mobo vervengen door een ander? Dan gaat dat vrijwel nooit goed! Chipsetdrivers etc, je ontkomt eigenlijk niet aan een verse install! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2007 Een verse install gaat lijkt mij wat lastig als de PC niet meer opstart. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2007 12 V stekker ook aangesloten? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2007 Moederbord maakt geen contact met de case? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.