anoniem Geplaatst: 20 juni 2007 Delen Geplaatst: 20 juni 2007 Ik had even een vraag ivm het upgraden van de processor van mijn pc specs: AMD 64 Athlon 3400+ (socket 939) geheugen: 2048 MB videokaart :x1950 pro Misschien dat ik mijn processor nog wil upgraden, maar wat is dan het verstandigst om te doen. Single core houden en een San Diego 4000+ aanschaffen of voor dual core bijv X2 4200+ gaan. Het liefste wil ik de wat nieuwe spellen die komen o.a medal of honor airborne goed kunnen spelen. Wanneer ik X2 zou aanschaffen moet ik dan mijn koeler vervangen ivm meer hitte of hoeft dat niet. En is mijn voeding goed genoeg. Ik heb nu een Antec Earthwatts 380 watt Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2007 1. Een upgrade van 3400+ naar 4200+ ga je niet echt merken. 2. Voor spelen heb je nauwelijks wat aan een dual core, tenzij je tegelijk met het gamen iets anders doet, zoals een virusscan. Socket 939 upgraden i.v.m. gamen heeft eigenlijk geen zin. Voorheen kon je nog 4600+/4800+ dual cores (X2) krijgen. Dat zou meer zin hebben. Tenzij je tweedehands een stap naar 4600/4800 X2 kunt maken raad ik je je voorgestelde upgrade af. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2007 Verkoop dat spul en koop een lekker C2D proc + mem+mobo. Net als ik wil doen 8) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2007 Of verdiep je in overklokken. Die 3400+ kan nog wel wat opgeschroeft worden en dan haal je bijna de max uit je pro. Als airborne matig loopt op overklokte 3400 met pro dan loopt het ook matig op c2d met pro. Aangezien het een nieuwe game is, zwaarder zal zijn en vooral zal rusten op je vga. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2007 Ik denk dat ik over een tijdje ga overstappen op Opteron s939 ipv x2 s939. De opteron is nog goed verkrijgbaar en die x2 socket 939 niet. Ik denk niet dat ik ga overclocken, dus ik denk dat ik de 180 neem, Alleen vind ik ze nu nog iets te duur. Weet ook iemand of die dingen nog sterk gaan dalen in prijs en per wanneer ongeveer. Ook las ik dat de meningen verschillen met het opnieuw installeren van windows als je van single core naar dual core gaat. Wat is jullie visie hierop. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2007 ik dacht dat daar een special tooltje voor was, om zonder nieuwe installatie toch de dual core te kunnen gebruiken. Verder raad ik je het niet aan om een S939 X2 te nemen. Dat viel mij iig erg tegen in games. Dus ga gewoon voor een C2d of voor een opteron (geen ervaringen mee) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2007 Heeft iemand anders ervaring met opteron? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2007 Als de prijs van een opteron gelijk is aan een gelijk geklokte A64 heeft hij als enige meerwaarde dat hij misschien beter overklokt (en dat waren ook enkel de eerste versies dacht ik!) Dus laat de prijs de bepalende factor zijn... :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2007 Hij wil niet overklokken zegt hij. Vergeet niet dat huidigge games nog weinig doen met de 2e core. Maar er komen mondjes maat drivers uit die de 2e core moet ondersteunen en wellicht doet airborne dat ook wel. Opteron 180 is meest intresant bij niet overklokken 2e hands wordt er te veel geboden. http://tweakers.net/pricewatch/128736/AMD-Opteron-180.html Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2007 [quote:aef029756f="r.marijnissen"]Hij wil niet overklokken zegt hij. Vergeet niet dat huidigge games nog weinig doen met de 2e core. Maar er komen mondjes maat drivers uit die de 2e core moet ondersteunen en wellicht doet airborne dat ook wel. Opteron 180 is meest intresant bij niet overklokken 2e hands wordt er te veel geboden. http://tweakers.net/pricewatch/128736/AMD-Opteron-180.html[/quote:aef029756f] En gaan de Opteron 180 nog sterk in prijs dalen denk je? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2007 Denk het niet. Ze verkopen de laatste voorraden want hij wordt niet meer gemaakt. Daarom is hij ook duurder dan am2 tegenhanger. 2e hands wordt erg veel betaald voor stock hoog lopende dualcores dus 2e hands is meestal niet heel intressant. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.