Ga naar inhoud

Geheugen in laptop

Aanbevolen berichten

Het is me niet geheel duidelijk wat je vraag/probleem nu is. Je zegt dat 2 x 2 Gig niet wil met jouw Vista. Inderdaad: Vista 32 ondersteunt 3 Gig. In het ene systeem ziet Vista die laatste Gig gewoon niet, maar werkt goed met de eerste 3 Gigs. In het andere systeem werkt Vista32 helemaal niet met meer dan 3 Gig. Dit is o.a. afhankelijk van het moederbord. Dual channel werkt maximaal 10-15% sneller dan single channel. 3 Gig single channel zal sneller werken dan 2 Gig dual channel, maar ook dat is per gebeurtenis/applicatie weer verschillend. Het is een sprookje dat dual channel tweemaal zo snel dan single channel zou zijn. Als jouw 2 x 2 Gig het helemaal niet doen zou ik rustig 1 reepje houden en die 2 Gig op single channel laten draaien. Tenzij je geld teveel hebt en de huidige reepjes vervangt door 2 x 1 Gig om ze dual channel te laten draaien. Niet veel laptopgebruikers zitten, i.v.m. verkoop van je huidige reepjes, te wachten op 2 Gig modules.
Link naar reactie
[quote:3ef400a4dd="KeesA"]Het is me niet geheel duidelijk wat je vraag/probleem nu is. Je zegt dat 2 x 2 Gig niet wil met jouw Vista. Inderdaad: Vista 32 ondersteunt 3 Gig. In het ene systeem ziet Vista die laatste Gig gewoon niet, maar werkt goed met de eerste 3 Gigs. In het andere systeem werkt Vista32 helemaal niet met meer dan 3 Gig. Dit is o.a. afhankelijk van het moederbord. Dual channel werkt maximaal 10-15% sneller dan single channel. 3 Gig single channel zal sneller werken dan 2 Gig dual channel, maar ook dat is per gebeurtenis/applicatie weer verschillend. Het is een sprookje dat dual channel tweemaal zo snel dan single channel zou zijn. Als jouw 2 x 2 Gig het helemaal niet doen zou ik rustig 1 reepje houden en die 2 Gig op single channel laten draaien. Tenzij je geld teveel hebt en de huidige reepjes vervangt door 2 x 1 Gig om ze dual channel te laten draaien. Niet veel laptopgebruikers zitten, i.v.m. verkoop van je huidige reepjes, te wachten op 2 Gig modules.[/quote:3ef400a4dd] Hallo K.A. van Dijk. Ik wilde dus 4GB in mijn laptop stoppen en vroeg/vraag me af of het iemand wel is gelukt met Vista. 3GB lukt dus wel en dat zit er nu dus in. Heb nu dus 1 x 2GB & 1 x 1GB "over". Nu er 3 GB in mijn notebook zit kan ik dan de swapfile uitschakelen?
Link naar reactie
Meer is niet altijd beter. Er zijn specifieke toepassingen die met 4 Gig beter draaien dan met 3, maar voor het gemiddeld gebruik is 3 Gig al zeer ruim bemeten. Je swapfile uitschakelen brengt risicos met zich mee: er zijn programmas die absoluut die swapfile moeten gebruiken. Anders lopen ze vast, ook al is er meer dan genoeg intern geheugen aanwezig. Er zijn onder Windows XP tegenstrijdige verhalen over: de één heeft geen problemen zonder swapfile, de ander krijgt kontinu foutboodschappen en vastlopers. Je kunt proberen bij welke groep jij behoort. :wink: Over het uitschakelen van de swapfile onder Vista heb ik nog geen berichten gehoord. Dat zou of verrassend goed kunnen gaan of juist extra problematisch.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...