anoniem Geplaatst: 28 juni 2007 Delen Geplaatst: 28 juni 2007 Mijn PC van Dell start niet op. Een vriend raadde me aan om te kijken of er een lichtje binnenin brandde als ik het startknopje indrukte. Dat bleek het geval te zijn. Dus vertelde hij mij dat mijn moderbord stuk was en dat ik een nieuwe in moet zetten. Klopt zijn diagnose? Kan ik als leek zelf zo'n moederbord inzetten? Is mijn PC anders ten dode opgeschreven, en kan ik mijn Harde schijf, geluidskaart enz overzetten op een nieuwe? Ik ben een leek op dit gebied, dus graag in eenvoudige taal uitleggen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2007 hoeft niet perse je moederbord te zijn, het kan ook de voeding zijn, Hoe oud is het systeem? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 juni 2007 Er branden vrijwel altijd ledjes op een moederbord. Dus om zomaar te concluderen dat ie defect is, is wel heel kort door de bocht. Een moederbord vervangen, is nou ook weer niet zo'n grote klus. Ik hoop dan echter voor je, dat Dell wel een standaard formaat moederbord in het ding gezet heeft. Niet defecte onderdelen zijn altijd te hergebruiken. Maar soms niet zinvol, als ze te oud zijn. Maar eerst maar eens definitief bepalen wat er stuk is. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.