anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Hallo, Ik heb mijn voeding opengeschroefd om deze schoon te maken. Tot mijn verbazing was van een onderdeel de mantel helemaal afgebladderd. Ook zitten er barsten in het onderdeel zelf. De 350Watt voeding van AOpen werkt goed, ten minste voor zover ik beoordelen kon. In het bios zijn alle voltages stabiel. De voeding zat bij een AOpen H600B kast die volgens de vorige eigenaar 5 maanden oud was. Wat is nu het probleem? Is deze voeding niet goed meer? [img:797c107f03]http://i63.photobucket.com/albums/h127/sp98/onderdeel.jpg[/img:797c107f03] Alvast bedankt. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Dat roze ding bedoel je? Dat lijkt me gewoon een weerstand, die er op zich nog goed uit ziet. Wat die manteld daar omheen deed, kan ik je niet vertellen. Maar als het systeeem verder nog goed werkt, zou ik me er niet al te druk over maken. Met vijf maanden heb je overigens nog garantie. Je zou dus aanspraak kunnen maken op een nieuwe voeding. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Hallo Gerben, Dan ga ik er maar vanuit dat hij nog in orde is. Helaas heb ik geen bon van de vorige eigenaar ontvangen, mede omdat het om een totaal systeem ging en niet een aparte kast met voeding. Het moederbord, cpu en de rest heeft hij zelf gehouden. Maar ik denk dat ik zelf maar even contact opneem met AOpen. Toch wel raar dat er allemaal stukjes in de case van de voeding zelf lag. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Zat dat roze ding nou wel of niet in die mantel? De dingen die exploderen, zijn meestal slechte condensatoren. Afhankelijk van waar ie voor dient, kan de schakeling wel blijven werken. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Dat roze ding zat wel in een mantel. Zoals je misschien kunt zien is dat roze gedeelte ook gebarsten. Heb (en krijg) ik überhaupt wel garantie als ik iets tweedehands koop zonder aankoopbon erbij? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Als er een serienummer op de kast staat, kun je bij de fabrikant meestal wel nagaan, hou oud ie is, en of je nog garantie hebt. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Denk dat garantie claimen zowiezo vrij moeilijk is, de voeding is namelijk opengemaakt en over het algemeen betekend dat verlies van garantie. Je kan wel vragen of de huidige situatie van de voeding kwaad kan. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Goed, ik wacht een antwoord van AOpen af. Serienummer staat geloof ik niet op de kast maar ik zal het nog eens nakijken. In ieder geval bedankt. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 en die prut die uit die elco lekt? of zie ik dat niet goed? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Serienummer zou ik eerder op de voeding zoeken. Je zou eens naar de voltages kunnen kijken, of die niet teveel afwijken (5% van nominaal). Afgaand op het feit dat ie nog werkt, is het niet echt een cruciaal onderdeel geweest. Maar verkeerde spanningen kunnen je pc wel verder beschadigen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 [quote:2e029eaef6="OConnor"]en die prut die uit die elco lekt? of zie ik dat niet goed?[/quote:2e029eaef6] Volgens mij is dat gewoon stof :wink: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Ja dat is gelukkig stof. [quote:e89fd4e43e]Serienummer zou ik eerder op de voeding zoeken. Je zou eens naar de voltages kunnen kijken, of die niet teveel afwijken (5% van nominaal). Afgaand op het feit dat ie nog werkt, is het niet echt een cruciaal onderdeel geweest. [/quote:e89fd4e43e] Serienummer is in dit geval hetzelfde als de kast. Dit is wat hij laatst aangaf: CPU: 1,7V +3,3V 3,22V +5V 4,89V +12V 11,8V -12V -11,8V -5V -5,10V StandbyV 4,9V [quote:e89fd4e43e]Maar verkeerde spanningen kunnen je pc wel verder beschadigen.[/quote:e89fd4e43e] Stomme is eigenlijk als ik 'm nooit had opengeschroefd ik er nooit achter was gekomen dat dat onderdeel kapot is, maar nu is waarschijnlijk de garantie vervallen. Laat ik 'm erin kan er nog meer beschadigen! Daar ben ik het meeste bang voor. Bij piekspanningen in het stroomnet kan het dus misschien schade opleveren. Of zie ik dat verkeerd? Ik hoop dat ze mij in ieder geval kunnen zeggen wat het onderdeel is. Misschien kan ik er dan zelf een nieuwe in zetten als er geen garantie meer op zit. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Het lijkt mij dat de lak op die roze weerstand door temperatuur gebarsten is, weerstanden kunnen soms tamelijk heet worden maar meestal is de constructie van weerstanden dusdanig dat gescheurde lak op de weerstand niet de wezenlijke eigenschappen verandert. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Op een ander forum wordt gesproken over een krimpkous die gebarsten is doordat deze te kort is afegeknipt. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Met de spanningen is iig niks mis. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Is gewoon de lak en niets anders,de gekleurde streepjes zijn voor het aangeven van de weerstandwaarde. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Hij is waarschijnlijk te heet geworden omdat er een krimpkous omheen zat (wat volgens kenners op een ander forum een constructiefout is, dit hoort absoluut niet over een weerstand). Advies is om 'm even door te meten. Maar ik denk dat hij nog wel goed werkt. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Kan niet op de foto zien of het echt krimpkous is wat er omheen zat, het kan ook een isolatiehoesje zijn omdat er bij voorbeeld op betreffende weerstand hoge spanning staat wat bij bepaalde voedingen kan. Zorg er wel voordat je de boel dichtschroeft dat de weerstand overal even ver vandaan staat en haal de restanten weg die kunnen door de warmte min of meer geleidend geworden zijn. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2007 Bedankt voor die laatste tips. Hier is nog een betere foto: [img:7d0a51b35e]http://i63.photobucket.com/albums/h127/sp98/onderdeel2.jpg[/img:7d0a51b35e] Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.