Ga naar inhoud

uitzoeken 2Gb ram

Aanbevolen berichten

beste mensen, Ik wilde een nieuw werkgeheugen uitzoeken. nu gaat het me niet om welke ik moet nemen maar ik wilde graag weten ik kan zien welk geheugen snel is. dit staat er bij het moederbord: Maximaal 8192 MB Type DDR2 Sloten 4 x DDR2-DIMM Ondersteunde snelheden DDR2-533 (PC2-4200) DDR2-667 (PC2-5300) DDR2-800 (PC2-6400) Dual Channel wordt ondersteund Ja ECC-geheugen wordt ondersteund Nee Registered-geheugen wordt ondersteund Nee Fully Buffered vereist Nee wat ik eigenlijk het vreemdst vind is dat je kijkt naar de timing, neem aan dat de laagste timing het snelst is, dat de prijzen zn 60 euro verschillen. hoop dat jullie het begrijpen. groetjes
Link naar reactie
Als je niet gaat overklokken, heb je aan PC4200 voldoende. Welke processor en moederbord heb je trouwens? Lagere latency is inderdaad (marginaal) sneller. Kingston verkoopt dergelijke 2GB setjes voor dik 60 euro. PC5300 wil wel eens wat goedkoper zijn dan PC4200. Heeft meestal wel een hogere latency (5 tegen 4 bij PC4200).
Link naar reactie
hey, Bedank voor de snelle reacties Zat te kijken naar deze processor en dit moederbord: CPUs Socket AM2 - AMD Athlon™ 64 X2 6000+ Moederborden Socket AM2 - Foxconn C51XEM2AA Ik heb met deze computer wel overclocked maar wist niet hoe ik het geheugen moest overclocken. Is het niet zo dat pc 6400 sneller is dan pc 4200 of is dat ook nihiel groetjes
Link naar reactie
Als je niet overklokt, maakt sneller geheugen niet uit. Soms kun je de latency wel iets lager instellen. Maar verwacht ook daar geen wonderen van. Als je wel overklokt, zal het geheugen zelf niet gauw de bottleneck zijn, aangezien dit 50% overklokt kan worden, voor het op zijn nominale snelheid komt.
Link naar reactie
Sowieso een intel systeem. Verder moet je even nagaan, wat je software allemaal aan processors ondersteunt. Het kan aantrekkelijk zijn een quadcore te kopen, mits je software dat ook gebruikt. En als je niet al teveel haast hebt, zou ik een maandje wachten met aanschaf, intel komt met een nieuwe serie processors, en ook gaat het mes flink in de prijzen van de huidige. De prijs van de voor jou mogelijk interessante Q6600 gaat met bijna de helft naar beneden.
Link naar reactie
Is sneller en sowieso beter bij jouw gebruik. Voor 200 euro koop je ook een E6600, die een stuk krachtiger is dan een 6000+. Wil je gaan overklokken, dan doet de E6600 dat ook veel beter. Maar moet je eens kijken naar het verschil, als je een Q6600 zou nemen. Onder voorbehoud van quadcore ondersteuning natuurlijk. http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=695&model2=694&chart=188
Link naar reactie
hey gerben. stel dat ik over een maand een computer zou willen kopen waar ik 3d moddelen op zou kunnen maken. en mijn budget is ongeveer 1500 euro wat zou jij voor pc kopen dan? en waar ik dan vooral geintressert in ben is waar je allemaal op let als je hem samen steld groetjes
Link naar reactie
Voor 1500 euro kun je een heel leuke pc samenstellen. Maar wat moet er allemaal van dat bedrag gebeuren? Moet er een scherm bij, software, assemblage, andere randapparatuur. Dat hakt er metmekaar wel in natuurlijk. Verder is het niet goed mogelijk NU een prijs te maken, voor een pc die je over een maand koopt. De prijs van intel processoren gaat flink naar beneden, er komen nieuwe modellen, en ook amd zal wel in het kielzog meegaan. Verder schijnt het geheugen nu op een dieptepunt qua prijs te zitten. Kan over een maand nog zo zijn, maar kan ook ineens flink hoger uitkomen. Heb je al uitgezocht of jouw 3D software iets aan kan vangen met die quadcore? Nog een puntje. Wil je ook met de pc gaan gamen of niet? En denk je dat je veel baat hebt bij een opengl kaart? http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/quadrofx-vs-firegl.html
Link naar reactie
oke ik zal proberen de situatie uit te leggen ;) Ik doe opleiding geoinformatica, daarbij doen we veel met GIS. weet niet of je dat kent. Laatst hadden we een project en daarbij hebben we een 3d model gemaakt. Nu trok mijn computer dat nog net, maar was wel lang bezig. Eigenlijk is mijn computer na 4 jaar wel zn beetje afgeschreven dus wil ik binnen een jaar een nieuwe kopen. Nu dacht ik als ik een beetje ga uitzoeken wat ik wil en wat er allemaal aan gaat komen enz.. dus ben ik her en der wat dingen gaan vragen. Moet me opleiding nog wel afmaken en ga nu half jaar stage lopen bij een Cartografische bureau. Eigenlijk ga ik steeds meer met grafische programma's werken. Sketchup bijvoorbeeld vind ik een leuk programma waar ik wel meer mee zou willen doen later. nu weet ik niet precies wat voor software pakketen er allemaal zijn die zou kunnen gebruiken. Dus dat ik ook een beetje moeilijk op te zoeken waar het allemaal aan moet voldoen. Voorlopig is het bedrag dus enkel en alleen hardware zonder assemblage. en waar het me voornamelijk om ging is dat ik niet net als de vorige keer iets koop wat vervolgens 3 weken later de helft goedkoper is omdat er iets nieuws van is. groetjes
Link naar reactie
Ik heb nooit met GIS gewerkt, maar weet wel van het bestaan ervan. Het ligt er helemaal aan hoe groot en ingewikkeld die 3D modellen worden. 3Dstudiomax is een veelgebruikt programma, wat bij serieus gebruik behoorlijk wat eist van je pc. Blijft het bij wat simpel knutselen met sketchup, dan maakt het niet zoveel uit. Het is dus maar net hoe gedetailleerd je werkt, en hoe groot de modellen worden. Je kunt ook gewoon een redelijke, niet al te dure, videokaart nemen. En als die het tzt niet meer trekt, er een opengl kaart bij kopen. Gamen doe je niet aan? Hardware zonder assemblage, maar dus wel inclusief randapparatuur (keyboard, muis, monitor, speakers, evt. printer)? Ben je ook veeleisend tav. kleurweergave op de monitor? Prijzen blijven altijd dalen. Maar sommige dalingen zijn duidelijk, zoals die van intel op 22 juli. Geheugen daalt volgens mij niet meer, of iig nooit veel. Grotere harddisks worden nog wel wat goedkoper, doordat de nieuwere weer groter zijn. De exclusiviteitspremie is er dus af, om het zo maar eens te zeggen. DDR3 is nog afwachten, daar kan niemand ook maar één zinnig woord over zeggen. Voor de rest verwacht ik eigenlijk geen significante dalingen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...