Ga naar inhoud

PSU 8800GTS 640Mb nu nog niet sli

Aanbevolen berichten

Kwil een 8800gts 640Mb kopen. Ik denk ook een p5ne-sli moederbord te nemen. E6600 cpu Ik denk dat ik bij een latere upgrade een andere 8800gts 640Mb zal kopen. Alhoewel dit niet echt duidelijk is, met zo snelle veranderingen in computerland. (ik dacht gewoon deze mogelijkheid open te laten, vandaar ook een sli moederbord) Maar dan: Welke PSU? Ik vind de PSU's eenmaal boven de 500w nogal duur eerlijk gezegd. En de goedkopere PSU van 600W of 650W etc dragen niet het SLI-ready label. Die van rond de 130€ eerder wel, maar toch wat duur, niet? Kan ik misschien nu gewoon een PSU kopen 500W en deze later vervangen door een andere. Maar zal me het dan niet iets te duur uitkomen als ik naar sli overstap en lijkt een overstap naar een andere graka dan niet meer logisch dan sli? Ik las ook dat je nog een 2de PSU kan aansluiten, maar ik weet niet goed hoe dat werkt, zijn deze extern? zijn deze duur? is er plaats in een doorsnee kast? en is het dan de bedoeling om een kleinenere bijkomende PSU van 200W te kopen? (500W + 200W = 700W) en hoeveel kost het me dan? Ik las dat een te weinig aan watt nog wel de mogelijkheid geeft tot een sli-setup maar dat deze dan wel eens aan performance zou verliezen, wat niet echt de bedoeling is hé... Enig idee iemand wat de opties of mogelijkheden zijn of het goedkoopst zal zijn? Misschien enkele links naar psu's bij azerty.nl of 4launch kan zeker helpen... ;) Kan ik verwachten dat voedingen in de tijd zullen minderen in prijs of blijft een psu van 600W en meer gewoon zijn prijs behouden owv hardware-kosten? ALvast bedankt, Gert bijkomend vraag: (klopt het eigenlijk dat de nu zo geliefde moederborden P35 geen sli kunnen draaien? of werken ze in crossfire, crossfire en sli, is dat iets compleets anders voor een moederbord)
Link naar reactie
Intel heeft geen sli licentie van nvidia, SLI kan dus niet op een intel chipset. Je zult dus een nvidia 680i chipset moederbord moeten nemen. SLI ready zegt me niet zoveel. Het is belangrijk dat de voeding voldoende vermogen heeft, en voldoende aansluitingen. Reken eens uit wat je nodig hebt, zoek daar een voeding bij, en ga na of die alle aansluitingen heeft, en of de amperages voldoende zijn. Zou mij verbazen als je meer dan 600W nodig hebt. Een goede voeding van 600W heb je vanaf 90 euro. http://www.extreme.outervision.com/index.jsp
Link naar reactie
Een 700w thermaltake voeding is prima en moet het kunnen volgens nvidia: http://www.slizone.com/object/slizone_build_psu.html En is nog redelijk betaalbaar naar mijn mening: http://tweakers.net/pricewatch/138719/ Persoonlijk denk ik niet dat SLI oid erg rendabel is, als je over enige tijd wellicht wat snellers wilt is upgraden altijd goedkoper (oude verkopen/nieuwe kopen) Ook als je geen SLI draait, (neem aan dat wanneer je een p35 wilt je wat wil oc'en, is ook een puik boardje!) is 700w best prima met zo'n setup.
Link naar reactie
Ziet er inderdaad een leuke, goeie voeding uit! 8) en ik moet toegeven een zeer goede prijs, sli-certified, al dan niet nodig maar toch verzekerd... Thanx voor de link en raad, khad deze blijkbaar over het hoofd gezien... kheb ook gezien dat de p5ne-sli het zeer goed doet ivgm andere sli mbo's (680i etc of mbos met echte 2 x 16 Pci-e) en dit met een gtx sli setup... oc'en wilt iedereen wel, maar ik denk dat ik op dit moment er niet zo'n nood aan zal hebben met een nieuw systeem dat 10x sneller zal zijn dan mijn huidig systeem, en als mijn computer toch wat langzaam begint aan te voelen zijn we weer een paar jaartjes later, hoop ik, en is de oc-winst belachelijk weinig vergeleken met de systemen die dan voor handen zullen zijn... hoewel, het is toch wat verleidelijk om ietsje te oc'en en ik hoop dan toch een zeer simpele manier van werken te hebben zonder cooling aanpassingen etc... misschien dat p5ne-sli het gewoon en simpel voor mij houdt zonder de grenzen van het mogelijke te gaan opzoeken en teveel keuze's te hebben waar ik me eerder verloren bij voel dan de vrijheid te voelen... toch spijtig dat men zoveel leest dat sli er zo weinig toe zal doen... je krijgt het idee dat je een kat in een zak aan het kopen bent... gelukkig is de p5ne-sli goedkoop... kheb ook zo'n raar gevoel met het moment van aankoop, het lijkt allemaal niet zo ideaal te zijn bv: - wachten op 22 juli voor een processor, voor beter prijzen of een andere keuze misschien? - wachten op de aangekondigde price-cut van 8800 kaarten - gebrek aan voldoende ondersteuning van drivers bv bij ATI - gebrek aan DX10 games - gebrek aan stabiliteit van vista - en twijfels of ik nu mijn games van vorig jaar, die nog op mij zitten te wachten op een beter systeem, nogwel zal kunnen spelen zonder windows xp... - de software- en hardwarehuizen laten zich alsmaar meer verleiden met het 'eerste te willen zijn' en daardoor krijg je overprijsde hardware, software met zoveel patches en dan nog maar half goed etc... al die opmerkingen misschien wat naast het topic-onderwerp maar laten we hopen dat die trend van aanpak zal veranderen, misschien eens tijd voor een revolutie of crisis in de pc-wereld en terug meer kwaliteitsgerichte aanpak krijgen... :( :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...