Ga naar inhoud

sata hd problemen

Aanbevolen berichten

Ik heb al enige tijd last van dat mijn sata hd(s) niet meer worden herkent door de bios als mijn pc uit heeft gestaan. zelfde probleem doet zich voor als windows vista de hd in slaapmode heeft gezet (hd verdwijnt in vista, en wordt zelfs na een koude reboot niet herkent door de bios) Meestal krijg ik ze weer aan de praat door alle kabels van de hd los te trekken en er opnieuw in te pluggen, maar krijg hier steeds meer problemen mee. Enige hd die het altijd doet is mijn 10k rpm opstart schijf. Wat ik al heb geprobeerd: schone installatie vista, update bios, raid ipv normaal. Mijn setup: Asus A8R-MVP moederbord amd athlon 64 3500+ 2x1gb ddr-sdram geforce 6600GT hds (allemaal sata) : Maxtor 6L300S0 WDC WD3200KS WDC WD360GD WDC WD5000KS verder 420w voeding, soundblaster audigy zs, netwerkkaart, en 2 dvd-branders Zat te denken dat het een dat het een goedkope hd of brakke kabel kon zijn, maar het zijn meerdere hds die het probleem hebben, heb het moederbord ook al een tijdje geleden vervangen (naja, die was helemaal brak, maar was ander model). De hds worden wel redelijk warm, maar niet kritiek, en als de bios alle hds goed herkent draaid het systeem verder goed.
Link naar reactie
[quote:162659c7b6="MReLecTro"]Ligt aan Vista .. had precies hetzelfde probleem, érg frustrerend. Lees mijn topic hier ff door: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=175375&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=[/quote:162659c7b6] Ik begrijp dit niet helemaal. Zelf gebruik ik ook sata disken (zelfs in RAID) i.c.m. Vista Home Premium en heb totaal geen problemen.
Link naar reactie
Ook ik gebruik een SATA HD zonder problemen i.c.m. Vista. Omdat de TS zei [quote:000a91bd8c="tulip9"]Ik heb al enige tijd last van dat mijn sata hd(s) niet meer worden herkent door de bios als mijn pc uit heeft gestaan.[/quote:000a91bd8c] Dat lijkt me eerder een hardware probleem. [quote:000a91bd8c="tulip9"] zelfde probleem doet zich voor als windows vista de hd in slaapmode heeft gezet (hd verdwijnt in vista, en wordt zelfs na een koude reboot niet herkent door de bios) [/quote:000a91bd8c] Check daarvoor de [url=http://support.asus.com/faq/faq.aspx?model=A8R-MVP&SLanguage=en-us]Asus A8R-MVP FAQ.[/url] Fail to enter Standby mode under Vista OS.
Link naar reactie
Heb een clean install van xp gedaan, en nu draaid alles weer redelijk goed, alleen denk wel dat 1 van hds aan het overlijden is, want hij doet soms nog wel vaag. Vista weigerde op te starten als deze hd was aangesloten (of hij werd niet meer herkent door de bios en vista startte normaal of vista bleef hangen bij crcdisk.sys). Als al mijn data goed gebackup is ga ik de hd formatteren en goed testen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...