anoniem Geplaatst: 12 juni 2007 Delen Geplaatst: 12 juni 2007 Is het mogelijk om het BIOS te flashen met behulp van een cd-rom en hoe moet dat eigenlijk? Ik wil dat mijn BIOS wordt geupdated naar de nieuwste versie vanwege compatibiliteit (extra mogelijkheden qua snelheid) met Vista. [url=http://support.asus.com/technicaldocuments/technicaldocuments.aspx?root=198&SLanguage=en-us]Zo moet het op diskette[/url] maar hoe gaat het dan met een cd rom? Heb de driver ook al gevonden via [url=http://support.asus.com/download/download_item.aspx?product=1&model=P4B533&SLanguage=en-us]dit[/url] Ik draai overigens op die pc Windows Vista. Wie geeft een gedetailleerde stappenplan zodat ik mijn BIOS kan flashen. Ik weet overigens hoe het werkt maar hoe stel ik een CD samen om dit te bewerkstelligen? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2007 Je hebt toch in je BIOS onder de index Tools de mogelijkheid EZ-Flash te starten? Wat rest is je biosfile op een floppy zetten waarna je in het EZ-flash menu aan kunt geven waar je file staat, in dit geval floppy bijvoorbeeld... Na het flash'en even de pc geheel uitzetten, biosreset uitvoeren en weder opstarten.. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2007 Ik heb geen diskettedrive :oops: , dus kan niet met floppy :cry: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2007 Of usb-stick of cdrom, je krijgt de keuzes waar je file staat.. Note: Ik ben niet verantwoordelijk bij een fout flashen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2007 Ik vraag een soort stappenplan, op de site van ASUS staat het alleen over een floppy maar die kan ik dus niet gebruiken. Hoe moet het dan? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2007 Als je op de site van Asus zit kun je onder Utilities van het mobotype het flashprog. downloaden.. Je extract het gedownloade pakketje naar een plek ergens op bijvoorbeeld je bureaublad, brand dit op cd, in je BIOS zet je de eerste boot sequence op cdrom en het biosflash-program. zal gaan beginnen... Zo deedt ik dat meestal.. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2007 Moet ik dan het nieuwe BIOS bestand met de extensie .awd ook op die cd zetten? En moet ik hem afsluiten als een bootcd? Hoe brand ik het? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2007 .awd is de executable, het uitvoerend bestand al het ware. Bij het gedownloade bestand zit ook je bios file. Je hoeft de cdrom niet als een bootschijf tebranden, het is de .awd plus je biosfile die je naar een cdr schrijft en mee moet booten. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2007 Ik zie dat ik dat Flash programma kan benaderen met ALT F2 bij Bootmenu maar kan ik dat programma ook zo aangeven dat hij naar de C:\ gaat en daar dat .awd bestand vind? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2007 Je hoeft vanaf dat flashmenu niet de .awd te benaderen, is niet nodig want je hebt feitelijk al een .exe gestart.(middels je bios) Als in dat flashmenu een mogelijkheid zit om vanaf de c: te lezen kun je dat doen. In dat geval kun je naar de directorie gaan op de c en je file sellecteren. Ik weet niet helemaal precies of je die mogelijkheid hebt om vanuit je bios de c: aan te spreken... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.