Ga naar inhoud

Nieuw systeem budget €800,-

Aanbevolen berichten

Hallo dames en heren. Ik heb een brandende vraag voor jullie. Het is namelijk zo, ik gebruik mijn huidige systeem behoorlijk regelmatig (lees: 15+ uur per dag dat ie aan staat). En nu begint hij het een beetje te begeven. Hij is al zon 4-5 jaar oud en het was zon kant en klare PC. Nou zit ik dus te twijfelen de huidige upgraden of een compleet nieuw systeem (deze keer samen stellen of liever gezet laten stellen aangezien ik er niks van kan :roll: ). Ik heb zon €800,- tot mijn beschikking en het systeem zal vooral voor games en natuurlijk surfen en dat soort ongein worden gebruikt. Hier uitgebreide lijst van mijn huidige systeem: http://www.ciao-shopping.nl/HP_Pavilion_A560_nl__352578 Enige verschil met mijne is dat ik er een extra 512 mb in heb gezet en een nieuwe videokaart namelijk de Radeon 1600x pro. Dus de vraag: Doorsparen tot ik meer geld heb (arme student), huidige systeem upgraden of een nieuw systeem aanschaffen. Als ik het beste een nieuwe kan aanschaffen, wat voor soort systeem zouden jullie mij kunnen aanraden? Alvast hartelijk bedankt, Martin PS: Speakers en een scherm hoeven niet, die heb ik nog.
Link naar reactie
Verder upgraden van die oude meuk heeft geen zin, zeker aangezien je nu voor 800 euro ook een heel vet game-systeem neer kunt zetten. Zie bijv. onderstaand voorbeeldje van www.4launch.nl , prijs is incl. assemblage en verzendkosten. De zware videokaart is reeds DX10 compatible voor als je straks wilt gaan gamen onder Vista. Verder gekozen voor een hele degelijke (koeling!) en stille behuizing, omdat dat apparaat zo lang aanstaat bij jou. [img:f1de9507c2]http://img117.imageshack.us/img117/8157/4launchnlbu5.jpg[/img:f1de9507c2]
Link naar reactie
Ziet er goed uit (denk ik :oops: ) Maar heb nog wat vraagjes, bij dat systeem zit daar een OS bij of moet die los worden aangeschaft? Zoja, wat kan ik dan het beste kopen? Hoorde dat er veel problemen waren met Vista, maar misschien toch slimmer omdat Vista de toekomst heeft zeg maar. En hij staat inderdaag lang aan, vaak ook de hele nacht en hij staat in dezelfde ruimte waar ik slaap, dus het zou fijn zijn als ie zo stil mogelijk was. En hoe groot is het verschil tussen het systeem wat jij heb samengesteld en mijn oude computer. Ik neem aan dat het groot is aangezien mijne al behoorlijk oud is, maar ik vraag het toch maar even.
Link naar reactie
[quote:589f15a600="Fisherman"]Maar heb nog wat vraagjes, bij dat systeem zit daar een OS bij of moet die los worden aangeschaft?[/quote:589f15a600]Zit geen OS bij. Maar kun je als student niet voor een prikkie een Windows licentie krijgen via je hogeschool/universiteit? [quote:589f15a600="Fisherman"]Zoja, wat kan ik dan het beste kopen? Hoorde dat er veel problemen waren met Vista, maar misschien toch slimmer omdat Vista de toekomst heeft zeg maar.[/quote:589f15a600]Ik heb zelf de overstap naar Vista nog niet gedaan, omdat Microsoft mij niet kan overtuigen dat het toegevoegde waarde heeft t.o.v. XP. Maar wellicht zijn er hier anderen die het beter kunnen beoordelen ... :wink: [quote:589f15a600="Fisherman"]En hij staat inderdaag lang aan, vaak ook de hele nacht en hij staat in dezelfde ruimte waar ik slaap, dus het zou fijn zijn als ie zo stil mogelijk was.[/quote:589f15a600]Die behuizing is niet alleen stil, maar zorgt ook voor een goede koeling. En dat is bevorderlijk voor de levensduur van je hardware. [quote:589f15a600="Fisherman"]En hoe groot is het verschil tussen het systeem wat jij heb samengesteld en mijn oude computer. Ik neem aan dat het groot is aangezien mijne al behoorlijk oud is, maar ik vraag het toch maar even.[/quote:589f15a600]Verschil is enorm, je zult het m.n. merken in zware games vanwege die videokaart.
Link naar reactie
Hier ook nog een intel alternatief. Paar tientjes duurder; zit geen toetsenbord/muis bij. Maar ik zou dit liever hebben. Zie maar wat je ermee doet. Prijzen bij azerty.nl. 7915 Antec NSK6500, Zilver, zwart € 93,00 € 93,00 9585 Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed € 198,36 € 198,36 10463 MSI P965 Neo-F,Retail € 83,75 € 83,75 1177 Kingston KVR533D2N4K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x € 59,77 € 59,77 30339 ECS Geforce 8800 GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16 € 270,76 € 270,76 8116 Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 58,44 € 58,44 10503 Samsung SH-S182D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 27,06 € 27,06 33575 AC Ryan USB2.0 Cardreader 3.5 inch € 8,32 € 8,32 147 OEM 3,5 diskettestation, Zwart € 9,04 € 9,04 Totaal € 808,50
Link naar reactie
[quote:816d550e74="Obi-wan-kenobi"][quote:816d550e74="Fisherman"]Hoorde dat er veel problemen waren met Vista, maar misschien toch slimmer omdat Vista de toekomst heeft zeg maar.[/quote:816d550e74]Ik heb zelf de overstap naar Vista nog niet gedaan, omdat Microsoft mij niet kan overtuigen dat het toegevoegde waarde heeft t.o.v. XP. Maar wellicht zijn er hier anderen die het beter kunnen beoordelen ... :wink: [/quote:816d550e74] Toegevoegde waarde Vista (beetje off-topic) tja, is moeilijk te bepalen. Ik heb Vista Ultimate en nog steeds draai ik dual-boot omdat ik bepaalde zaken in XP net even iets handiger en meer informatie kan krijgen dan in Vista. Vista vind ik absoluut een mooi systeem. Vind het een waardige opvolger. Hoezo problemen vraag ik me af ? Compatibiliteitsissues met andere hardwareleveranciers zijn er altijd bij de introductie van een nieuw operatingsysteem. Voordelen Vista: de kernel is onderhanden genomen alsook je schijftoegang. Internetten gaat veel sneller. Nadelen Vista: verliezen van netwerkverbindingen bij het ingeschakeld hebben van IPv6. Is het enige nadeel wat ik ben tegengekomen. Is niet robuust genoeg geimplementeerd. Nog een nadeel... je ziet niet alles meer. Voor de niet-leken onder ons, kan dat best een minpuntje wezen.
Link naar reactie
Oh, moest dat erbij dan? Ja, dan wordt het iets duurder. Assemblage bij azerty is 50 euro, standaard toetsenbord/muis 15. Maar ik neem aan dat ie die zelf ook nog wel heeft liggen van zijn oude pc. Tsja, dan zit het vast op zelf inelkaar zetten of niet. Zou nog een E6400 of E6300 in kunnen om de totaalprijs wat te drukken (ca. € 40 resp. 60).
Link naar reactie
Beide bedankt alvast, nog wat vraagjes: Wat is het verschil tussen die Intel processor en die van AMD? Zit er een enorm verschil in? Assemblage zou inderdaad fijn zijn, maar dingen als toetsenboord en muis heb ik niet nodig dat heb ik nog allemaal van de oude. Het gaat echt puur om de kast zal ik maar zeggen. Iets meer dan €800 is ook goed, maar niet meer dan 50 erover en alleen als het daadwerkelijk nodig is en verschil maakt.
Link naar reactie
De intel E6600 is duidelijk sneller dan de amd 4800+. Maar ook met de amd krijg je geen slecht systeem. Met zelf in elkaar zetten blijft mijn bedrag staan, en gaat er bij obi 35 euro af. Het is dus meer aan jou wat je er voor over hebt. Je zult met geen van beide systemen een slechte keus doen.
Link naar reactie
nouja, probleem is dat ik nog nooit echt zelf een compleet systeem in elkaar heb gezet. Heb weleens een nieuwe videokaart of geheugenkaartje erin gedaan maar meer dan dat ook niet. Alleen jammer dat ik net klaar ben met mijn studie en over 3 maanden begint mijn studie HBO Informatica pas, dus kan geen goedkope versie van windows halen bij de hogeschool. Dus dat moet er eventueel ook nog bij. Bedankt alvast ik denk dat ik binnekort wel ga bestellen :) Edit: Het budget kan waarschijnlijk wat opgeschoeft worden aangezien ik van plan ben mijn PS3 te verkopen aangezien die niet gebruikt wordt. Dus ik ga voor die van Gerben denk ik, aangezien daar nog assemblage kosten en kosten voor een OS bijkomen.
Link naar reactie
[quote:fe8b123caf="Fisherman"]Dus ik ga voor die van Gerben denk ik[/quote:fe8b123caf]Is ook een prima keuze, maar verwissel dan wel de NSK6500 behuizing voor een Sonata II (met 450W voeding) of de opvolger Sonata III (met 500W voeding). Deze behuizingen zijn net wat luxer en stiller dan de NSK6500, maar nauwelijks duurder. En met handige stoffilters ... Verder kun je ook denken aan een E6750 (1333MHz FSB, 2.66GHz clock) i.p.v. een E6600 (1066MHz FSB, 2.4GHz clock), deze is sneller maar iets goedkoper. Moet je wel een iets duurder moederbord voor nemen voor ondersteuning van de hogere FSB, bijv. eentje met Intel P35 of nVidia nForce 650i SLi chipset.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...