anoniem Geplaatst: 11 juni 2007 Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Hey, Ik heb sinds kort hier een pc staan, hij geeft geen beeld meer door en geeft ook geen POST beeps :-? :-? ik heb de speaker vervangen in de hoop dat het daaraan lag, bleek dus niet het geval.. van de pc werkt alles, ik heb PSU, memory,videokaart en de drives op andere pc's getest. de processor heb ik niet kunnen testen keb hier nergens een andere socket A mobo liggen. toen ik de pc uit elkaar ging halen heb ik ook nog ff de mobo er uit gehaald daar bleek toen onder de processor een paar zwarte vlekjes te zitten. ik zou dan zeggen het is de processor.Voor de rest zag de processor er netjes uit..ook zag ik dat er gruwelijk met koelpasta was gespeeld, is dit slecht of maakt dat niet uit? weet iemand nog wat dingen om te testen om zeker te weten dat het de processor is? Bedankt, ...NoiK Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Je hebt de makkelijkst te testen onderdelen gehad. Het lijkt toch de CPU te zijn of het moederbord omdat er zo met/rond de CPU geklooid is. Een beetje teveel koelpasta dat er aan de zijkant uitkomt hoeft geen probleem te zijn, maar het geeft aan dat een 'niet bevoegd' persoon heeft zitten klooien. Veel goeds belooft dat niet. Dus: toch CPU ergens anders inprikken. Niet een andere CPU in jouw bordje prikken, want als het processorslot (dus het moederbord) verklooid is mol je de tweede CPU ook. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2007 zou het [i:409c390e12]als het de cpu[/i:409c390e12] is ook gelijk de reden zijn dat de POST niet wordt gedaan, dat de pc eigenlijk zonder dat ik het dus zie want het beeldscherm doet het niet, de hele tijd herstart want hij kan geen cpu vinden? [quote:409c390e12]Dus: toch CPU ergens anders inprikken. Niet een andere CPU in jouw bordje prikken, want als het processorslot (dus het moederbord) verklooid is mol je de tweede CPU ook.[/quote:409c390e12] dus wanneer je misschien een kapotte cpu in een goede pc douwt maakt ut niet uit? keb nl. erg weinig zin dat ut bij mij overkomt dat ie ut niet meer doet :P Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Ik denk dat je met je denkwijze over de POST niet gek ver weg zit van de waarheid. Of het nou de CPU of het CPU slot is maakt in dat opzicht niet veel uit. Een kapotte CPU op een goed bordje douwen is minder risico dan een goede CPU op een fout bordje. :D Maar het is niet voor niets dat de betere PC boer een aantal oudere systemen/onderdelen heeft staan om in geval van de foute keuze richting prullenbak te kunnen lopen. Zelf heb ik tweemaal een kapotte CPU in een goed systeem gezet en dat heeft geen nadelige gevolgen gehad. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2007 keej dan thanx voor je antwoorden ik gaat het zsm testen. ik heb dan zelf niet zo'n moederbord liggen maar degene die met dit probleem naar me kwam heeft 2 gelijke pc's staan. ik zal de resultaten wel melden voor "hij/zij-die-misschien-hetzelfde-probleem-heeft" :P EDIT: wat raad je me aan, na elke x een processor verwijderen ook een nieuwe beetje koelpasta(nadat de ouwe laag is weggehaald, en ken dit nou het beste met pure alcohol?) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Toch maar even schoonmaken: alcohol doe ik het zelf mee. Korreltje koelpasta, koeler een beetje draaien en vastzetten. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.