anoniem Geplaatst: 11 juni 2007 Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Hallo, Ik zou graag mijn Athlon 64 3700+ willen overklokken op een MSI RS482M4-iLD. Kan dat? In de winkel zeiden ze dat dit geen overklok-bord is. Maar nu wil ik toch over gaan klokken.:P Marco Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Begin maar eerst eens op google te zoeken en de FAQ door te lezen, daar is genoeg info te vinden... Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2007 Denk om te beginnen eerst maar eens aan een goede koelingsvoorziening van je processor, als je idle-temp (de temperatuur als er bijna niets met de pc word gedaan) nu al tussen de 40 en de 50 graden is kun je maar beter niet gaan "OverClocken". de kans van het door de hitte kapot gaan van je processor is dan wel heel groot..De temperatuur is af te lezen met een gereedschapje als bijv. [url=http://www.almico.com/speedfan.php]Speedfan,[/url] als je nu weet wat je temperatuur is kun je zachtjes aan verder kijken... Vraagje: Wat is je temperatuur nu? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2007 [quote:be85447a2d="Peiky"] Vraagje: Wat is je temperatuur nu?[/quote:be85447a2d] Idle ongeveer 30 tot 35 'C. Stressed (maximaal) 50 'C. Ik kan op mijn mb bep. instellingen aanpassen, zoals multiplier, coreclock (100 MHz, 133 MHz, 200MHz) en CAS. Maar welke instelling moet ik hebben voor het overclocken? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2007 Als je begint met je geheugen erg laag te zetten (laagste divider) kun je met stapjes van 5 je fsb gaan verhogen. Je geheugen moet je even laag hebben zodat die geen factor is bij het omhoog schroeven van je fsb(htt). Het is nl. zo dat je geheugen mee gaat omhoog tijdens het opschroeven van je fsb. Je snapt denk ik wel waarom je je geheugen nu zo laag moet zetten. Je hebt om de stabiliteit te testen een proggie nodig genaamd prime95 bijvoorbeeld. Nadat je een stapje van 5 in je bios hebt ingesteld boot je naar windows en laat je prime95 een minuut of tien even flink de boel stressen. Blijft dit stabiel dan kun je weer naar je bios om het volgende stapje van 5 te zetten...weer naar prime95 totdat je een error krijgt van het programma. Wat je nu kan doen is je Vcore, de spanning op je cpu wat verhogen met een stapje en weer naar prime95 gaan om te kijken of het nu wel stabiel blijft. enz enz.( blijf de temps voortdurend in de gaten houden) Heb je de max van je cu te pakken, kun je naar je geheugen gaan kijken. Heb je redelijk overclock_geheugen en niet van dat value gedoe, want daar kom je niet ver mee kun je met het proggie memtest je geheugen gaan testen. moet je maar even zoeken op internet naar dat proggram. Wat je in je bios nu moet doen is je geheugen op 1:1 zetten met daarbij een lage mp van je cpu. Ook nu weer stapjes van 5 je fsb verhogen en middels memtest het geheugen een kwartiertje laten testen, krijg je geen errors, ga je weer 5 omhoog enz enz. krijg je errors verhoog je de Vdimm een stapje totdat je uiteindelijk bij de max. bent. Je hebt nu 2 waarden, 1 van je cpu (hoe hard die kan) en 1 van wat je mem kan. stel dat je cpu de 2500Mhz haalt en je geheugen 227 stel je de divider in op 7:6 en heb je een leuke overclock... Voor de rest veel gaan lezen erover en aan je temps gaan denken, die moeten in orde blijven...iig niet boven de 70. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2007 Bedoel ik maar, F*ck geinteresseerde hier... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.