Ga naar inhoud

haal ik alles uit mijn 8800GTS 640MB?

Aanbevolen berichten

Mensen, Is de E6400 een bottleneck voor de 8800GTS? zo ja, is het de moeite waard om te gaan upgraden naar een E6600/6700? Want soms bij bijv. BF2 op 1680x1050 (8x AA) heb ik als ik in een heli vlieg grote framedrops. (van gem 90 naar 28FPS :-? ) en als de E6600 de moeite waard is, moet dat ook mijn 450Watt OCZ Modstream voeding vervangen worden?
Link naar reactie
Ach, ik denk dat het wel meevalt. Zo gigantisch veel verschil is er nou ook weer niet tussen die twee processoren. Als de voeding te licht zou zijn, zou je systeem instabiel zijn. Je hebt PC6400, wat nu eigenlijk onderklokt is. Mag je 50% overklokken voor het op de nominale snelheid komt. De P965 chipset kan in principe ook 1333 FSB processoren aan. Kan dus in principe ook 25% hoger klokken, zonder aan zijn grens te komen.
Link naar reactie
Ik denk dat jij geen bottleneck aan jouw CPU hebt. Precies goed, net als mijn A64-X2 4200+ op 2,2GHz. Jouw CPU is misschien nog een paar procentjes sneller, maar we doen onze videokaart echt niet te kort. Een snellere/betere CPU is altijd lekker voor games, maar zo kun je bezig blijven.
Link naar reactie
[quote:27c8063a15="Anthony"]Ik denk dat jij geen bottleneck aan jouw CPU hebt. Precies goed, net als mijn A64-X2 4200+ op 2,2GHz. Jouw CPU is misschien nog een paar procentjes sneller, maar we doen onze videokaart echt niet te kort. Een snellere/betere CPU is altijd lekker voor games, maar zo kun je bezig blijven.[/quote:27c8063a15]Die E6400 is wel meer dan wat procentjes sneller. Die E6400 kan je ook zonder waterkoeling wel makkelijk overclocken hoor. Tot de speeds van een E6600 moet dat ook geen probleem zijn. Overigens denk ik niet dat die processor een bottleneck is hoor.
Link naar reactie
oké. Maar ik ga zeker een switch naar waterkoeling maken, want gisteren (vrijdag 8 juni de heetste dag van de maand :P ) werd het in de case behoorlijk warm. De cpu zelf was idle tegen de 50 graden en dat vind ik veel en veel te warm. BTW: om te overclocken ga ik eerst een ander moederbord aanschaffen. Ikzelf denk in de richting van een Gigabyte DS4 of iets dergelijks. overigens heb ik al een topic geopend over waterkoeling, dus reacties/suggesties zijn welkom :D
Link naar reactie
kleine update: net even geprobeerd om te overclocken, maar lukte niet echt. Ik denk dat de pc net een paar Watt te kort komt. de instellingen: Manual: CPU: 2,57GHZ fsb: tussen 320 en 340 (zodat het geheugen precies op 800mhz uitkomt) PCI gelocked op 33mhz PCI Express gelocked op 100mhz geheugen gelocked op 800mhz geheugen voltage op 2.10V hij komt net niet toe aan het laden van XP. Even een blauw scherm en daarna start ie weer opnieuw op.
Link naar reactie
[quote:ff4ef24662="arjant2"][quote:ff4ef24662="Anthony"]Ik denk dat jij geen bottleneck aan jouw CPU hebt. Precies goed, net als mijn A64-X2 4200+ op 2,2GHz. Jouw CPU is misschien nog een paar procentjes sneller, maar we doen onze videokaart echt niet te kort. Een snellere/betere CPU is altijd lekker voor games, maar zo kun je bezig blijven.[/quote:ff4ef24662]Die E6400 is wel meer dan wat procentjes sneller. Die E6400 kan je ook zonder waterkoeling wel makkelijk overclocken hoor. Tot de speeds van een E6600 moet dat ook geen probleem zijn. Overigens denk ik niet dat die processor een bottleneck is hoor.[/quote:ff4ef24662] Daar ben ik het niet mee eens, uit verschillende gaming benchmarks schieten de C2D en A64-X2 op gelijkwaardige clocks niet ver boven elkaar uit. Misschien dat ze op andere fronten elkaar wel dik in kunnen maken, maar niet in de gaming. Dat er meer overklokpotentie in de C2D's zit, is totaal iets anders.
Link naar reactie
De Core 2 Duo's hebben iig veel meer cache dan de amd tegenhangers. Voor de rest is het een nieuwere processor, en is alles net even iets beter als bij AMD. En voor gaming zou ik voor geen goud meer een AMD willen. Die dual-core processoren van AMD doen veel te moeilijk voor mijn gevoel. Ook nadat je er met drivers tegen aan begint te smijten. Lang leve C2D :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...