anoniem Geplaatst: 5 juni 2007 Delen Geplaatst: 5 juni 2007 Hallo, Ik heb hier een acer laptop staan die gewoon zomaar uitvalt, het is niet na een bepalende tijd dat hij uitvalt. koelers draaien wel, koelpasta is vervangen. Wat zou dit kunnen zijn?? alvast bedankt Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2007 Heb ik ook eens gehad (ook een Acer). Daar is toen het moederbord van vervangen. Maar goed laten we niet meteen van het ergste uitgaan. Heb je nog garantie, dan meteen terug sturen naar Acer. Wat je ook kunt proberen is om te booten met een LiveCD met Linux. Als de laptop dan nog steeds uitvalt ligt het iig niet aan Windows. Ook kun je eens proberen om de harde schijf los te halen (en dan laten draaien met een boot cd) en het geheugen eens te testen Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2007 [quote:e352661a67="human printer"]Heb ik ook eens gehad (ook een Acer). Daar is toen het moederbord van vervangen. Maar goed laten we niet meteen van het ergste uitgaan. Heb je nog garantie, dan meteen terug sturen naar Acer. Wat je ook kunt proberen is om te booten met een LiveCD met Linux. Als de laptop dan nog steeds uitvalt ligt het iig niet aan Windows. Ook kun je eens proberen om de harde schijf los te halen (en dan laten draaien met een boot cd) en het geheugen eens te testen[/quote:e352661a67] Er zit geen garantie meer op. Ik heb ook al geprobeert om het geheugen te testen, maar na ongeveer 2 minuten knalt de laptop uit. maar iig bedankt voor je reactie Dus wat kan het dan zijn? toch het moederbord kapot? Groeten Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2007 Als je het geheugen test met bijv. Memtest vanaf floppy en je systeem klapt eruit ligt het niet aan je besturingssysteem. En waarschijnlijk ook niet aan je harde schijf. Blijft over: voeding, geheugen, moederbord, en elk geïntegreerd stuk hardware op je moederbord dat kortsluiting kan maken of anderszins uitval veroorzaakt (netwerkkaart, grafische chip etc.) Het is erg moeilijk de afzonderlijke stukken hardware in een laptoppie te gaan uitsluiten. Je kunt moeilijk de grafische kaart even vervangen of de netwerkkaart loskoppelen. Uit eigen ervaring Acer kennende, gok ik op het moederbord. Maar het risico van een moederbordvervanging door Acer is dat je eenzelfde mobo terugkrijgt dat vaak na verloop van tijd dezelfde narigheid gaat vertonen. De praktijk leert dat mobovervanging door Acer vaak maar een paar maanden plezier geeft. Is er nog verschil in het eruit klappen tussen op batterij of op netspanning werken? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2007 [quote:3e6c4132a6="KeesA"]Als je het geheugen test met bijv. Memtest vanaf floppy en je systeem klapt eruit ligt het niet aan je besturingssysteem. En waarschijnlijk ook niet aan je harde schijf. Blijft over: voeding, geheugen, moederbord, en elk geïntegreerd stuk hardware op je moederbord dat kortsluiting kan maken of anderszins uitval veroorzaakt (netwerkkaart, grafische chip etc.) Het is erg moeilijk de afzonderlijke stukken hardware in een laptoppie te gaan uitsluiten. Je kunt moeilijk de grafische kaart even vervangen of de netwerkkaart loskoppelen. Uit eigen ervaring Acer kennende, gok ik op het moederbord. Maar het risico van een moederbordvervanging door Acer is dat je eenzelfde mobo terugkrijgt dat vaak na verloop van tijd dezelfde narigheid gaat vertonen. De praktijk leert dat mobovervanging door Acer vaak maar een paar maanden plezier geeft. Is er nog verschil in het eruit klappen tussen op batterij of op netspanning werken?[/quote:3e6c4132a6] Bedankt voor je reactie Euhm nee er is geen verschil of je hem op de batterij hebt of op de netspanning. Maar het is dus gewoon een Acer kwaal dit soort problemen?? Zijn er ook mogelijkheden dat ik echt dingen kan uitsluiten wat kapot is, dat ik op het moederbord uitkom? Groeten, Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2007 Nou, ik zeg alleen dat ik vaak heb meegemaakt dat Acer een mobo moet vervangen. En tevens zeg ik dat je dan nogal eens een mobo terugkrijgt met dezelfde fouten. Uitsluiten van hardware, voor zover je systeem dat toelaat: - [url=http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287]Harde schijf diagnose.[/url] - [url=http://www.memtest86.com/download.html]Geheugendiagnose.[/url] - Visuele inspectie van je mobo en voeding: brandplekken, transistoren die scheefgetrokken zijn, gesmolten zijn. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2007 Hallo, Dit had ik toevallig gister ook met de laptop van m'n ouders. Waarschijnlijk iets met de usb-aansluitingen, de printer aangesloten en de pc viel spontaan uit :-? (dit komt heel soms voor). Dit heb ik al vaker meegemaakt met deze pc, met een mp3-speler. Daarna even de accu er een paar seconden uit en je kunt de laptop weer opstarten. Volgens mij heeft dit te maken met de USB-aansluitingen achterin de laptop. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2007 Exakt, dat is één van de moederbordtekortkomingen die er in Acers zitten. USB poorten werken soms wel, soms niet. Soms 10 minuten voor ze uitvallen. Is bekende moederbord ontwerpfout die in bepaalde series voorkwam. Ik heb zelf een PCMCIA insteekkaart met USB pporten moeten kopen om überhaupt betrouwbaar USB te hebben. En dat na een moederbordvervanging bij Acer. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.